lördag 18 juni 2011

MORGONSTART

Jag älskar morgonen.

När jag var sambo sa min fd att jag skulle försöka koppla av, vila, att min hjärna & kropp kanske behövde en liten extra stund sömn.
Han insåg att jag var ett hopplöst morgonmänniska och så är jag fortfarande.

När jag vet att det blir ljust så piggnar mina ögon till, som två små runda luriga lampor tänds dem glada över att en ny dag börjar för det skall vi verkligen vara glada & tacksamma för.
Något som vi tar för givet som faktiskt inte är det ... som mycket annat dock.

Jag startade på bästa möjliga sätt ... eller ... näst bästa kanske =)


Knut & jag sprang runt Ramnasjön som idag är lite extra vacker på grund av detta fantastiska morgon sol.

Inatt drömde jag och jag minns min dröm.
Det händer sällan nu för tiden att jag kommer ihåg vad som har upptagit mina natt tankar.
Nicole & jag såg någon slags "fjäril" som dock inte riktigt såg ut som en fjäril. Hon kunde inte flyga iväg och vi ville inte lämna henne där hon var.
Hon såg så sårbar ut att vi verkligen inte kunde bara fortsätta gå.
Vi stannade en bra stund bredvid henne och när vi tog på henne så var hon mer som en liten mjukis djur.
Varm, skön och mysig.
Efter en lång stund så blev hon åter den "fjärilen" och försökte flyga. Hon kom upp en bra bit från marken och flög en liten liten stund men klarade inte det fullt ut.

Sedan vaknade jag...
En rätt så manifest dröm skulle jag vilja säga =)
Det latenta budskapet är nog inte så svårtolkat =)

Well, solen skiner och jag har fått en bra start.
Nu dusch, lite snabb städning, en latte och jobb för att sedan tillbringa denna mysiga lördagen med min dotter.

Hoppas att ni alla får en magisk dag, eller att ni ser till att den blir just det =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar