fredag 24 juni 2011

MIDSOMMARAFTON !!!

Vilken mysig midsommarafton!

Nicole & Izabella vaknade på loftet där de hade somnat tillsammans igår natt.
Själv vaknade jag av att jag kände kaffe doften sprida sig & tanken av gott kaffe i Jessicas sällskap lockade mig upp från sängen.

Efter en stund lämnade vi barnen hos Jesper för att ta en promenad och för att gå och köpa goda färska frallor till frukosten.

Hemma satte vi oss alla för att njuta av starten på denna midsommarafton med en god gemensam frukost.
Barnen var förväntansfulla så det var bara att starta... =)
Vi turades om med att duscha för att sedan göra flickorna i ordning.
Mitt eget hår stod åt alla håll och kanter men det fick fortsätta att göra det idag... Morgonfrisyren var trots allt charmig till den vinden som fanns i luften...

Jesper, barnen och jag förberedde den egna midsommarstången.





När vi var klara och alla andra gästerna hade anlänt gick vi till Jessicas föräldrar där Midsommarlunchen väntade med alla de klassiska detaljerna som hör till ett sådant bord.

Jespers mamma hade avslutningsvis gjort en underbar jordgubbstårta som var både vacker & god.
Mums!


Jessica med lilla Millie & sin brors son.


Jess var den som inledde häftet med visor som sjöngs vid bordet.
Jag ... mumlade till dem istället ... =)


Efter lunchen gick vi ner till platsen där alla samlas för att dansa runt midsommarstången och självklart lyste vi med vår närvarande =)





Nicole & Izabella höll handen ... 
Älskar sådana här bilder, själen mår bra av sådant.


Små grudorna ...
Vissa svenska traditioner har jag svårt att ta till mig & väljer frivilligt att inte ta till mig dem =)






Tack Jess & familj för denna mysiga dag!
Från Göteborg där vi befinner oss nu säger vi
WE LOVE YOU !!!


3 kommentarer:

  1. Vilka vackra foton! Allihopa!
    Jättebra på dig J!!

    SvaraRadera
  2. snygga Bilder, ser ut som en fantastisk midsommar..

    /R

    SvaraRadera