söndag 19 juni 2011

THE COLOUR RED...

Frågar man mig vilken som är min favoritfärg så kan jag inte svara på en sådan enkel fråga då svaret beror på om det handlar om inredning, kläder eller annat.

Häromdagen samtalade jag & Tania just om färger på kläder och där har jag just
 en favoritfärg men dock på bara några få plagg.
Den färgen är rött, rosso ...

Passionens & kärlekens färg, elden, hjärtat.
En stark färg som drar åt sig uppmärksamhet, skorpionens färg, min färg.

För 1 år sedan fick jag av min syster en sommarklänning från Valentino i just denna färg då hon vet att jag älskar den ... Ikväll kände jag för att prova lite kläder ...

Tyvärr syns inte detaljerna på bilden men en röd klänning kan vara enkel då redan i färgen finns styrkan och sensualismen. Helt klart en färg som inte är lämplig för den blyga kvinnan som inte gillar att synas då färgen ber om uppmärksamhet.


Här kan du läsa om vad min väninna har skrivit om färgen red efter vårt samtal:

Jag har givit henne ett "litet" uppdrag, att designa en röd klänning som jag skall ha på min 40 års dag oavsett vad jag väljer att göra just den kvällen =)

Jag tror att hon antog utmaningen och om så är fallet får vi se resultatet i november.

Avslutar med en sång som jag bara älskar ...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar