onsdag 1 juni 2011

TIME FOR ...

Lillfredag som många verkar kalla dagen före en röd dag.
Trots att jag har bott i landet i 20 år så kan jag fortfarande inte ta till mig vissa begrepp och har svårigheter med att prata i vecko termer då detta sker inte hemma i Italien.



När man har barn är detta dock rätt så smidigt.
Helt plötsligt så handlar det om att ha sitt eget barn vardagar jämna veckor och helger ojämna.
Det kan kännas så stelt med en sådan indelning men tröstar mig med att det handlar om att förenkla något som känns annars svårt.

Tiden ...
Lever vi alldeles för mycket efter den?
Vilka är alternativen?

Något som gör mig lite nyfiken är tidens hemlighet.
Människan kommer fram till olika saker som gör att vissa sysslor och jobb skall gå snabbare och snabbare samtidigt som vi upplever att vi har mindre och mindre tid.
Hur kan detta gå ihop sig? Är inte människan en intelligent varelse? Det har människan sagt ... om sig själv åtminstone =) vilket borde betyda att ... det är en sanning?

Apropå tid skall jag nu beställa en almanacka.
Jag älskar almanackor!
Jag älskar att skriva att den dagen skall jag göra det och det, att se att mina dagar flyter på mellan små och roliga händelser samtidigt som min hjärna behöver den hjälpen som en almanacka faktiskt ger.

Helst hade jag önskat mig en designad almanacka.
Louis Vuitton hade nog varit mitt val men min lilla söta plånbok tillåter inte ett sådant köp nu när man har blivit egen företagare.
Jag väljer istället att beställa en på annat håll som ni får se när den kommer till mig.
Den får duga så länge till a real one will come to me ...
Har ju lärt mig att det handlar om att visualisera ... och believe me ... I do =)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar