fredag 17 juni 2011

LIVETS RESOR


Följande rader kom till mig ...

"Jag läser mer o mer på din blogg o tycker väldigt mycket om det du skriver. Du har varit med om mycket o mellan raderna läser jag något mer. Jag har själv gjort många resor, och jag menar inte geografiskt. Det ger en känsla för personer som gjort egna livsresor som är utöver det vanliga."


Sant.

Jag älskar att resa geografiskt men så har jag varit med och är fortfarande med om många själsliga resor. 
Vissa frivilliga, andra ofrivilliga.
Vissa får man "klandra sig själv" för,  andra vill jag "klandra andra" för =)


Min pappa sa en gång till mig för 23 år sedan när han tog ut mig med på en lunch att:
"Michela, allt du har och kommer att vara med om gör dig speciell och unik då du kommer att utveckla en förståelse som inte många har, då du ställer dig själv frågor som inte många ställer sig själva.
Dina referensramar är bredare än brukligt och detta skapar en ödmjukhet inför ditt och andras liv"


Jag har alltså läst många sidor och har gjort många resor själsligt & geografiskt.

Jag undrar hur & vem jag hade varit om jag inte hade gjort dessa, jag undrar hur de har påverkat mig till den jag är. Vilka positiva samt negativa egenskaper har jag utvecklat pga. dem och var kommer mina res erfarenheter att ta mig till?

Jag är en liten funderare trots mitt blonda hår men har nog sällan funderat så mycket om och kring livet som jag gör nu.
Anledningen är nog viljan att göra DET i livet liksom att anledningen till att jag är singel är att jag inte har känt DET för någon än.

Den där DET ... 
Ibland hade jag velat vara som många andra den som bara finner sig i det som är istället för att ifrågasätta sig själv och livet.
Var kommer denna kropp & själ att hitta sin ro om ro är vad den vill? =)

Jag ser folk vandra igenom livet men undrar om de känner sig levande.
Jag vill DET helt enkelt.
Någon kallade mig för livsromantiker, för en person som vill få ut så mycket som möjligt ut om livet och det får jag helt enkelt hålla med om.

Älskar upplevelser helt enkelt och det gör vi resenärer =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar