tisdag 21 juni 2011

CURVES

Sitter och läser tidningen Metro där en artikel tar upp det jag alltid personligen gillat: former!

Forza kurvor!!!
Kurviga modeller är tillbaka och tidningen Esquire röstade fram Mad Mens bombneslag Christina Hendrick till världens sexigaste kvinna.


Att vara kurvig är inte lika som att vara tjock. Vill poängtera detta då många tror att orden är synonyma till varandra vilket inte alls är korrekt.

Var stolt över dina former och visa det genom att framhäva dem istället för att dölja dem.
Tänk på "Old Hollywood" så har du där flera exempel på kvinnor som kunde konsten att framhäva sin kvinnlighet.

Män är män och kvinnor är kvinnor.
Låt oss så vara och förbli ... 
Genus debatten kan göras hur lång som helst men när det gäller vissa saker så tycker jag väldigt mycket som ni kanske har märkt =) och i detta fall så tycker jag "If you have it show it" (på ett smakfullt sätt naturligtvis för något annat vore allt annat än kvinnligt ...

Beyonce, Jennifer Lopez med flera är bara några exempel på att a figure with curves always offers a lot of interesting angles so cultivate your curves, they may be dangerous but they won`t be avoided ...

Mae West har sagt "I didn`t discover curves, I only uncovered them =)

Personligen fick jag igår i present en snygg ask med gourmet choklad så mina kurvor är där för att stanna kvar =)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar