fredag 1 juli 2011

AW MED VÄNNER

Morgonen började med löpning kl. 6 imorse med Tania som är en av de vännerna som skall med mig delta på Midnattsloppet i Göteborg i slutet på augusti.
Imorgon träffas vi åter samma tid för att åter trotsa vår kondition mot målet 1 mil =)

Efter frukost, bankärende samt jobb träffades jag, Tania, Ann-Louise samt Veronica för en mysig after work på Viskan. Mer sånt i livet !!! 
Skönt att starta helgen på detta underbara sättet.

Bland de många ämnen som vi berörde fanns även ämnet "stora vinster"med tanke på den familjen som i Borås förra veckan vann hela 105 miljoner.
Man kan inte annat säga att det är mycket pengar ... =)
Vad hade du gjort om du hade vunnit en liknande summa?

En av oss hade plockat upp sina vänner, låtit dem stylas för att sedan flyga sällskapet till Las Vegas där en galen gemensam helg hade väntat för att vidare lösa alla de lånen som de närmaste vännerna har (och då de man redan hade innan Las Vegas och inte efter =)

Att överraska med en resa är något som de flesta verkar välja, kanske därför att vi inser att resor är upplevelser som är värda mer än ting.
Att inte förglömma att man kan kombinera resor med shopping, vilket innebär att man har möjligheten att kombinera upplevelser med just tingen =)

Idag har jag köpt en bok som Tania har läst och som Robin Sharma, författaren till "Munken som sålde sin Ferrari" hänvisar till i sin bok.


Har i Sharmas bok läst delar av denna berättelse som handlar om den fattige kamelpojken Hamid som lockad av sin styvfars framgångar själv börjar den långa mödsamma vägen för att bli en riktig försäljare.
En prövning i tio antika pergamentrullar väntar som en vägledning.

Återkommer när jag har läst boken för en redogörelse om denna filosofi ...

Tania rekommenderade denna bok, själv rekommenderade jag 


Mina böcker speglar lite delar av min persona. 
I mitt skåp finns allt från Obamas eller Dalai Lamas självbiografi till Jenna Jamesons =)
Varför begränsa sig? =)

Nu blir det lite vila ... Skall ju upp snart =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar