torsdag 7 juli 2011

NICOLE HAR FÅTT EN KUSIN !!!

Igår kväll runt bordet hos farmor här i Varberg var det viktigaste samtalsämnet Viktorias, Nicole fasters mage.

Hon hade ringt runt 15 tiden för att meddela att hon och Erik hade nu tagit sig till BB.
5 eller 6 dagar över tiden var det nu dags ...
Alla började uttala sina gissningar inför antalet timmar.

Med min egen förlossning i åtanke tänkte jag dock inte att det skulle gå så fort så jag valde det senaste alternativet.
Vi tog farmors block och antecknade så klart alla alternativen på tid samt kön på bebisen.


Nicole kallar sin faster för Toda och Greta är namnet på bebisen om det hade blivit en liten flicka, vilket jag ej säger än.

Farmor fick lova oss att ringa oss oavsett tid på natten för vi ville självklart få reda på hur allt hade gått och om bebisen var en liten tjej eller kille.

Runt 2 tiden inatt kom samtalet vi väntade på.
Todas & Eriks bebis var nu fött & allt hade gått bra.
För en liten stund sedan skickade jag ett sms till dem och jag fick tillbaka ett mms med bild på nya familjmedlemmen och på Nicoles andra kusin.
Så otrolig söt man kan vara bara några timmar gammal !!!

Säger dock inte om det blev en tjej eller kille då nyheten har kanske inte nått alla och vill därför inte vara den som sprider den. Det får föräldrarna själva göra ... =)

Lillan ligger och sover här bredvid mig och älskar att bara ligga och titta på henne.
Ett barn som föds är BIG, ett nytt liv med stora förhoppningar på livet, med en egen historia som skall skrivas.
Helt plötsligt finns i föräldrarnas liv någon som är viktigaste än de själva, någon som de bryr sig mest av allt på jorden, någon som de vill vårda & uppfostra, någon som de vill viska "jag älskar dig" oavsett om barnet är vaken eller sover.

Själv närmar jag mig min lilla och uttalar just de viktigaste orden av de alla "Jag älskar dig", jag viskar dem men jag tror att hon hör dem ändå och viktigast hoppas jag att hon förstår att jag menar dem from the bottom of my heart.


"A daughter is the happy memories of the past, the joyful moments of the present, and the hope and promise of the future."
"Children are the living messages we send to a time we will not see."





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar