lördag 16 juli 2011

EXTRA AVGIFT FÖR ...

Har du någon gång hamnat i smått pinsamma situationer?
Jag har gjort detta vid flertal tillfällen och det härligaste med att bli äldre är att man faktiskt skrattar åt dessa själv.

Mina väninnor vet några av dessa och har skrattat tillsammans med mig över hur tokigt det kan bli när jag står som subjekt för en handling men idag var det min tur att själv skratta när en väninna berättade att personalen på hotellet där hon bodde med sin kille hade hört av sig för att snällt meddela att de tog en extra avgift på kortet för de våta sänglinnen.


Hennes kille hade sagt att självklart fick de göra detta och bad ursäkt för den Fanta som de hade spillt i sängen men som hon sa ... de drack aldrig någon Fanta =))))

Trodde att hon skojade men då hon fortsatte själv skratta förstod jag att det var en sanning utan modifikationer...

Får nog erkänna att jag aldrig har ringt liknande samtal själv trots att jag var ansvarig för en turistanläggning tidigare och undrar OM personalen förstod sanningen och OM de själva tyckte att det var både roligt och pinsamt att ringa upp dem.

Livet bjuder ibland på roliga små anedokter =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar