torsdag 21 juli 2011

EN PYJAMAS FÖR MYCKET =)

Ikväll känner jag för att krypa i min säng, ligga i fosterställning och bara sova ... =)

Jag har alltid älskat pyjamas även om jag har förstått att det inte riktigt är något det manliga könet uppskattar hos mig.
Minns för 2 år sedan när jag skulle träffa J. på ett finare hotell i Göteborg och sa till honom att jag skulle ta på mig min flanell pyjamas. Hans svar fick mig att skratta
"Vill du sova i korridoren är den säkert alldeles perfekt" 
Älskar små spydiga kommentarer och självklart behövde jag aldrig sova i någon korridor ...

Skall även berätta en liten sann historia som är ca 2 år gammal.
En väninna till mig hittade på någon dejtingsida en kille som hon tyckte vore perfekt för mig så hon gav honom mitt msn och vi chattade samt pratade i telefon hela natten.
Vi preliminär bestämde att vi skulle träffas fredagen därpå men då vi inte pratades vid under de dagarna så tänkte jag inte mer på det.

Då det var sommar och jag jobbade väldigt mycket så var jag rätt så trött när fredagen kom.
Jag duschade, tog på mig min "Snobben" pyjamas och tände några mysiga ljus.
Hade hyrt några filmer, köpt godis och förberedde mig för en välbehövlig skön kväll i mitt eget sällskap.

Telefonen ringde och det var just han, H.
"Är du på väg?" löd hans fråga.
Jag tittade på mig själv och insåg att "nej, jag är långt ifrån på väg" =)
Berättade att jag inte trodde att vi skulle träffas, att jag hade jobbat en massa och kände för att vara osocial & själv.
Han började locka med att jag hade nog inget hemma som jag inte kunde få hemma hos honom, att jag kunde komma precis som jag var och då även i pyjamas och efter 10 minuter av försök för att övertyga mig att lämna min soffa sa han det man inte skall säga till mig:
"Var nu lite spontan ... "
Jag vill vara spontan och han tryckte på just den punkten som fick mig att svara:
"Jag kommer men då precis som jag är ... "

Sagt och gjort, satte jag mig i bilen och kom fram.
Vi hade aldrig träffats innan. 
En lång snygg kille, över 2 meter lång, öppnade dörren med ett leende.
Hmmmm ... tänkte jag =)

Och nu kommer den typiska Michela act fram.
Tittade på honom och sa "H. nu har du lovat mig en sak, att jag fick vara hos dig precis som jag var hos mig" och gick in på hans toalett för att byta om till min Snobben pyjamas.
Han hade som många andra har bilden av att jag skulle vara en sexig bombnedslag och att jag troligtvis skulle byta om till någon sexig svart negligé ...

När jag kom ut sa han inte så mycket men han satte sig bakom sitt piano och sjöng Coldplay då jag dagen efter skulle till Stockholm för att gå på deras konsert.
I Snobben pyjamas sittandes i en skön soffa lyssnade jag på en kille sjunga för mig =)


Sådan är jag =)

(Här nedan i min Victoria Secret pyjamas, Snobben byttes ut =)


Sov gott mina vänner oavsett vad ni lägger er i =)
I slutändan vill jag ha någon som visar sin uppskattning oavsett om jag kommer ut i en sexig negligé eller en sötare pyjmas för jag har verkligen båda de sidorna hos mig... =)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar