onsdag 27 juli 2011

IDENTIFIERING? =)

Mor & dotter relationen är ett kapitel för sig =)

Identifieringen med föräldern av samma kön samtidigt som barnet vill ta avstånd från den är något som inte allt för sällan innebär att relationen präglas av utmaningar där man testar föräldern till diverse olika gränser.
En kärlek som uttrycker sig ibland med en märklig "aggression" för att se hur man responderar.

Även om min fd påstår (dock med min stora förvåning) att jag är eller kanske var (för att vara noggrann) en enkel person att leva med så kunde jag självklart även jag bete mig som en barnunge.
Det han gjorde var då att härma mig så att jag såg framför mig hur han tolkade mina miner och ord =)
Han var helt enkelt min spegelbild under de stunderna.
Ett perfekt sätt för att avdramatisera och för att själv inse att man ibland ser verkligen helt löjlig ut, speciellt när man blir irriterad och arg.

Ikväll tog Nicole & jag en promenad med Knut i Stadsparken och då lillan fick ett litet "spel" sa jag att för varje "spel" hon fick skulle jag gå en extra varv runt vår vackra park vilket innebar ett extra varv även för henne ... =)))
DET hjälpte =) och vi log båda ...

Berättade även för henne att en snäll kvinna idag överöste mig med snälla kommentarer.
Sval, vacker som en fe and more är några av de ord hon använde sig för att beskriva mig, ord som självklart kändes väldigt smickrande att ta emot men Nicole håller inte med ...
Jag är inte vacker som en fe och det är "strunt samma" säger hon ... =)
Roligt att retas =)


Nu är jag dock trött. Dålig luft under hela dagen samt lite vätska (måste dricka mer) har givit mig känningar av lättare migrän ... 


Vi lägger oss och myser för att snart somna.
GODNATT 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar