lördag 23 juli 2011

MY THOUGHTS TO NORGE

Igår kväll när jag satte mig en liten stund framför teve rutan fick jag ta del av det som hade inträffat i Norge. Trots att jag hade jobbat hade inte denna nyhet nått mig.

Kunde inte tro mina ögon och känslan från bilderna från 11/9 var åter där.
Människans onda väsen förbryllar mig.

Varför? Varför och åter varför?


Närheten gör att att jag som många andra påverkas ännu mer av dessa händelser.
Det är våra grannar som har drabbats av två hemska händelser där oskyldiga människor har skadats och dött.

Jag som många av er har gått och njutit av Oslo, en otroligt vacker stad som igår såg ut som en riktig spökstad. 
En vän befann sig i centrum 20 minuter innan explotionen som hördes på en radie av 2 mil.

Det går inte att förstå och vill nog inte förstå att en människa vill framkalla så mycket ondska.
Finns det överhuvudtaget en "därför"?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar