lördag 30 juli 2011

LITE BLANDAT

Äntligen en kväll som jag kan ägna till min lilla.

Idag medan jag jobbade tillbringade hon tiden hos Louise & Petter som bjöd henne på en riktig mysig dag.
Vi har nu gått en promenad i det vackra vädret, gjort smoothies, hyrt filmer och förbereder oss nu för en lördagkväll i soffan.
Lördagsmys helt enkelt =)

När vi var ute med Knut mötte vi Louise & Petter som var på väg på fest.
Vilket vackert par min förlängda familj är !!!


Häromdagen när jag jobbade 10-18 kom Petter med lite energi till mig för att klara dagen.

Vatten, law fat latte, en grov fralla med skinka, en banan och ett äpple.
Vad mer kan man begära?


Idag på jobbet kom en kvinna som provade och köpte lite kläder. Det strålade om henne och hon sa med tindrade ögon att hon var GLAD.
Hon bor i Indien där hennes man jobbar och själv ägnar hon tiden åt "må bra" aktiviteter.

Får nog säga att det var helt underbart att se någon som verkligen stod för sin "jag är glad och lycklig lottad". Få förunnat då vi ofta skall klaga ...
I vissa avseenden så självklart gör jag det i vissa andra tycker jag att jag klagar mindre än andra.
Var sanningen finns vet jag egentligen inte och skulle nog misstänka att det beror på "vem du frågar" =)

Alla människor i ens omgivning har olika uppfattningar om en och det vet vi och får acceptera.
Oavsett vad tog denna kvinna min hand och sa några ord som jag behåller för mig själv och tackar för dem då de värmde mig.

Nu önskar Nicole & jag er en trevlig lördag kväll !
Kram från oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar