söndag 3 juli 2011

UNDERBARA SÖNDAG

Startade dagen med lite light löpning redan kl. 6 denna söndag morgon.
Normalt? Kanske inte, men helt underbart att vara ute och springa så tidigt på morgonen och älskar att vara uppe när alla andra sover.

För att kompensera min morgonförbränning köpte jag mig en latte på lättmjölk, som en kaffe expert även har döpt till "bimbolatte". 
I can not understand why ... =)
Väldigt grova generaliseringar gjorde den mannen skyldig sig till tycker jag allt ...

Visst är det lite av en "grej" att gå runt med sin lilla mugg med lock på.
En liten vardagslyx som är väldigt dyr om man köper den varje dag.
Vad blir mellan 35-40:- x 30? Hmmmmm ....
Tips: tackar för presentkort från Orion, Kafé Viskan eller Espresso House här i stan =)


Nu skall jag städa lite och packa.
Nicole som redan är i Varberg med farmor ringde mig igår kl. 22.30 igår för att säga att jag hade glömt att packa ner vissa saker.
Som en liten mamma läxade hon upp mig =)
Nu är allt och lite till (som alltid) nerpackat och har samlat ihop en liten påse med grejer som de skall sälja på en egen loppis i Jessicas trädgård i Olofsbo på tisdag kväll.

Har ni vägarna förbi kommer ni nog höra tre flickor ropa
"Kom och köp!!!"
och hoppas att ni i så fall stannar och köper något.
Vet inte om de skall spara till en docka eller annat men skall tipsa dem att försöka spara till biljetter till Disney on Ice på Scandinavium i januari.
De har nog inte riktigt förstått det där med "upplevelser" men gissar att det kommer ...

Well, nu skall jag vara ledig en vecka med min lilla. Vi längtar båda efter egen gemensam tid ...
Ikväll skall jag bege mig till en mysig plats för lite egen avkoppling för att sedan på måndag åka till Olofsbo där jag möter upp min lilla för en måndag och tisdag natt hos min väninna Jessica och hennes familj.
Läääääängtar ....

Glöm ej att tid med ditt/dina barn är så viktig!!!
En påminnelse jag försöker ge mig själv och denna låt får mig alltid att gråta om "tiden som aldrig kommer tillbaka"
Bättre att ge den tiden näring nu och att inte ångra det när man ser sin dotter som vuxen kvinna och inse att "nu är det för sent" även om att för sent finns inte ...


A mother's love for her child is like
nothing else in the world. It knows no
law, no pity, it dares all things and crushes
down remorselessly all that stands in its path. 



(Agatha Christie)


What children take from us, they give.
We become people who feel more deeply,
question more deeply,
and love more deeply. 



(Sonia Taitz)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar