onsdag 20 juli 2011

1+1= _____ ?

Idag pratade jag en stund med en gammal vän som sedan några år jobbar utomlands med investeringar vilket jag kommenterade med att han då måste verkligen ha lärt sig att 1+1= 2.
Svaret jag fick tillbaka log jag åt
"Nej, i min värld blir 1+1 förhoppningsvis 3"
 Tania & jag konstaterade eniga under kvällspromenaden att i vår värld blir 1+1= -2

Ja, men minus gånger minus (- x - ) blir  + inom algebras underbara värld så kanske att det ändå kan leda till något bra =)


Och med tanke på att vi ej kan förklara det på ett enkelt sätt låter vi helt enkelt bli =)

Från Italien ett paket och hjälp vad jag älskar överraskningar !!!


Nu måste jag dock sy ihop mitt öra (ja, ni hörde rätt) och vet ni vad?
En veterinär jag känner har lovat att han skall utföra denna operation på mig. 
Enligt honom är det bara för mig att koppla av ...
Easy to say =)

Nu skall jag jobba ett tag till, sova och gå upp tidigt, väldigt tidigt för sista gången dock denna vecka =)
Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar