tisdag 26 juli 2011

EN LITEN OSKYLDIG LÖGN ... =)

Klockan 23.10 ... Nicole ligger vaken i sängen och jag skall kolla att jag har låst dörren.
Då jag har ätit lite under dagen ser jag en sådan liten liten mörk chokladbit som jag ibland får på Orion när jag köper mig min law fat latte.
Kan ej motstå den, den är ju trots allt så liten och tunn =)

Återvänder till sängen.
Nicoles iakttagelseförmåga är stor ... 
"Mamma, du luktar choklad! Vad har du ätit?" säger hon anklagande ...
"Jag har ...... (tvekar, vad skall jag hitta på?) ... borstat tänderna med en choklad tandkräm"
Nicole skrattar "Du ljuger mamma!!! Jag skall berätta för mormor att du äter choklad på natten!!!"
(Mormor skulle nog vara glad att höra att jag äter men det säger jag inte =)
"Jag ljuger inte, den äter Colgate Choklad, för renare och friskare tänder"
Hon svarar att hon vill gå till City imorgon och att jag skall då visa henne denna tandkräm...
"Den kan dock vara slut, då den är väldigt populär ... =)"

Om du Åke läser detta inlägg hjälp mig att hålla "lögnen" vid liv och säg att tandkrämen är på riktigt slut i butiken =)

Och så fortsatte vi att skratta här i sängen ...
Lite från vår säng med skratt och små söta vita lögner =)



Godnatt =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar