lördag 30 juli 2011

KONSTEN ATT FÖRKLARA ...

Nicole tittar på Solsidan, vänder sig mot mig och frågar mig:
"Mamma, vet du vad porr är?"

"Ja, det vet jag"
Hoppas på inga följdfrågor men den kom.
"Vad är det då?"
"Hmmm... du vet det som du ser ibland på i "Sex in the city"?"
Hon väntar på att jag skall fortsätta ...
"Ja, när de sakerna visas på ett fult sätt"
Och så kom den:
"Vad är ett fult sätt?"

Skall jag ringa till Nicoles pappa så att han får äran att svara på denna viktiga fråga?
Bestämmer mig för att ta mitt ansvar men tvekar nog för länge då hon lägger till med en
"Strunt samma" =)


Tror nog att många skulle inte kalla det för ett fult sätt men hur förklarar man det för ett barn som egentligen kanske inte ens borde veta att ordet finns.
Solsidan borde förbjudas, bättre med Sex and the City ...

Fundera på hur du skulle förklara för en 8åring begreppet porr och återkom gärna med ett svar =)
I have no idea och har alltid tyckt att sensualitet och erotik är bättre än p ordet =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar