onsdag 28 december 2011

VOULEZ VOUZ ... ? =)

En av städerna i Europa jag verkligen älskar är Paris. 

Älskar staden, kyrkorna, muséerna, kaféerna, språket och musiken.
Mon Matre är en liten pärla med alla konstnärer som försörjer sig delvis på turisternas önskan om en egen porträtt, crépen är underbara, Moulin Rouge är nästan mer känd än de vackra katedralerna och så är det bara den där känslan om att man är i just ... Paris...

Louise och jag firade Nyår där för två år sedan och nu kanske kanske att jag skall sätta mina fötter där igen.
För säkerhetens skull, tills biljetten kommer övar jag:
"Je m´appelle Michela"
och så var det där där meningen som alla kan:
"Voulez vouz .... avec moi ce soir?"
Troligtvis inga ord man skall gå runt och stoltsera sina franska kunskaper med =)


Ikväll är jag trött.
Fram till 2 inatt höll jag på att packa upp allt från resväskorna och ta bort Julgranen med pynt.

Efter jobbet gick Nicole och jag till Hemmakväll för att låna några filmer så nu ligger hon och tittar på "Hanna Montana" medan jag har lagat lite mat och skall nu ligga bredvid henne och vila...
Sköna kväll ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar