onsdag 14 december 2011

SAAAAAADE ...

Vilken underbar kväll vi har haft !!!
Klockan 17.40 stod vi redo för att möta Jessica, hennes dotter Izabella och Izabellas kompis Tilda.


Tillsammans åkte vi till Boråshallen för att njuta av familjekonserten med Julen som tema och som såg många svenska artister på scen.
En härlig blandning av olika musikstilar gjorde kvällen fulländad!


Det var dock EN artist som var den som tjejerna väntade mest på och jag såg för första gången Nicoles ögon tindra för någon hon gillar ... Minns den känslan så när både t-shirt och cd skiva skulle köpas in hade jag inte styrkan att vara pedadogisk och säga att man inte kan få allt man pekar...

Ikväll fick hon det lilla jag kunde ge henne av Saaaaaaaaade !!!



Flickorna dansade, hoppade och viftade på armarna. Alla kring oss log när de såg vilken inlevelse de hade ... Härligt att se ...


Jess och jag var inte sämre och även vi bjöd på ren underhållning från våra "sittplatser".
En grupp som består av fyra killar sjöng 50-60 tals låtar. Hon trodde att de hette "de fyra tenorerna" men nix, "Fantastic Four" var deras namn ...
Pavarotti tackar från himlen, Carreras och Domingo från vår jord =)

Vi tvistade och sjöng oss hesa ... Om några såg oss hade de nog skrattat men som ofta, det viktiga är att bjuda på sig själv, självdistans heter det =)

Vid 21.45 sprang vi in på City för ett litet inköp och redan vid entrén ropade Nicole
"Åke, titta"
och visade sin plansch för Åke som undrade nog var vi hade varit...


Lite varma, lite rosenkindade och med glittrande ögon var det bara att ta av sig och krypa ner i sängen.
Om Nicole pratar i sömnen inatt så vet jag att en arm kommer kring mig med orden "Saaade" för ibland är det bästa med drömmar att allt kan där inträffa ...

En underbar kväll har nu tagit slut och vi önskar er godnatt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar