lördag 17 december 2011

SKORPAN & ÄNDER ...

Hemkommen från Stadsparken och måste blogga ut denna bild ifall någon av er har sett den här katten som någon saknar och oroar sig över ...
Förstår att inte texten syns här men denna plansch hittar ni i Stadsparken ifall att ni har någon information om Skorpan!


Gick som sagt till Stadsparken för att ta ut Knut på en liten promenad då han idag får vara ledig från butiken.
Köpte mig en skinnylatte (tack Anders =) och kunde inte motstå frestelsen av en varm lussekatt som var så bullig och söt ... När jag väl skulle plocka upp den från påsen fick jag dock lite "ångest" och matade fåglarna i parken med den...
Är det matmissbruk varning? =) Ibland brukar jag för lite och ibland för mycket =)))
Skulle sedan skriva det där med fåglarna på min status på facebook och nästa problem uppstod då jag helt plötsligt kände att jag ej hade någon aning om vad en and (en fågel) heter i pluralis i bestämd form...
Ändarna eller andarna?
Rumpor och spöken?
Googlade men det hjälpte inte ... men nu har jag svaret och på korrekt svenska kan jag nu skriva att jag matade änderna =)

Nu skall jag öppna butiken och en mysig dag väntar på jobbet och utanför ... 
Ciao!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar