torsdag 29 december 2011

JAG SKALL UNDER 2012 ...


Nyårslöften handlar om att "NU skall jag" så det är utan några tveksamheter om att dessa kommer att inträffa som jag nu skriver ner vilka mina löften för anno 2012 kommer att vara.


- träning och kost ... (klassiska och återkommande sådana. Ingen vidare förklaring behövs för jag misstänker att alla förstår att det handlar inte om att träna mindre och äta onyttigheter =)

- vill träffa min syster och hennes familj oftare ... 

- skriva minst 200 sidor på min bok och gärna komma iväg en långhelg för att komma in "the mood", sjunka in i sig själv och bara skriva, tänka, minnas, skriva ...

- umgås. Jag är en social varelse men jag är även en sann ensam varg som älskar att stänga sig in i sitt hem och bara njuta av sitt eget sällskap. Finner mig helt enkelt väldigt underhållande =)
Ute mer helt enkelt! 

- dejta ... Provocerande ord? =) Inte finner man Mr Right genom att sitta och blogga eller? Med Mr Right vill jag förtydliga här att jag är ej ute efter en ring på fingret, åtminstone inte en förlovningsring =) men jag gillar att träffa nya människor av motsatt kön =) ... Att utveckla sitt sociala nätverk, umgås, träffa   intressanta människor, spännande möten ... Ni förstår =)

- fortsätta att gå till en psykolog. Förra årets nyårslöft som jag höll var att börja gå till en psykolog, något jag har gjort och som jag tänker fortsätta med. Jag trodde mer att vi skulle gå igenom mitt förflutna men efter att ha berättat om den med stora penseldrag är det mer nuet som fokus ligger på.
Det är ju trots allt nuet som kan påverkas, inte det som redan har skett ...

- resa. Jag älskar att resa... Idag finns det möjligheter till billiga flygbiljetter till mysiga storstäder så allt behöver inte bli en kostnadsfråga. Två storstäder, Bologna till sommaren och så en solsemester med lillan, minst men så har jag drömmen om surfakademin på Costa Rica som jag hade bokat förra året men som jag avbokade då vi öppnade butiken och så drömmen om att driva boskap i Montana. 
Om jag inte gör någon av dessa resor under 2012 skall jag ha bestämt när jag skall göra dem. Montana har prioritet 1 då det alltid har varit min flickdröm att leka cow-boy =)

- engagemang... Visa mer av detta ord i de relationer jag håller om... Jag är "dålig" (tycker jag själv) på att ringa, messa eller annat för att bestämma träff med mina väninnor. Jag måste bli bättre på det för vänskap är en skatt som är ovärderlig och jag har fått se prov på vänskap vid flera tillfällen och vill gärna därför att mina vänner skall veta att jag bryr mig och älskar dem...

- forskning visar att det enda som de flesta INTE ångrar vid dödsbädden är att de skulle ha jobbat mer så det är en insikt som alla borde tänka på... Synd att man skall komma på det när det redan är för sent eller?
Att få därför förmånen att jobba med något man älskar (gillar dock mycket) är en lyx. Inom mitt jobb har jag några idéer som vi skall utveckla... Det är dock ej något jag skriver här för vissa saker är hemlighesstämplade =)

- ett nyårslöfte jag hade var att måla lite och Louise och jag målade var sin tavla ... Vill lära mig lite teknik och fortsätta med det ... Min första verk får mig fortfarande att le då hon som höll i kursen gick runt hos alla deltagarna med orden "det är så spännande att se vad ni har målat för det säger så mycket om er själva" ... Well, gissar att hon har rätt =)


- - fortsätta att vara simply who i m ... med glimten i ögat =)

3 kommentarer:

  1. Hej om du vill gå en kurs i måleri av en verklig konstnær skall du absolut gå in på hans sida www.lindbergjohan.se klicka på bilden och du kommer garanterat att gilla det du set.

    Mycket bra blogg btw

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, skall titta på sidan och tack för komplimangen <3

    SvaraRadera
  3. Vet att denne mannen håller kurser i Borås som faktiskt varit mycket uppskattade så ta en titt och skriv om vad du tycker :)

    Keep ut the good work Michela :)

    SvaraRadera