lördag 10 december 2011

LIBERTINE, PAUL & RIO ...

Älskar det här ordet som från början är franskt och som syftar på frihetsälskande oliktänkare under 1700-talet och deras mångsidiga personligheter.
Vem är då en Libertine? 

En Libertine är den tjejen eller kvinnan som är fri från sociala band, som är en obunden tänkare med en karismatisk personlighet. Dessa egenskaper gör henne till en djärv och rebellisk kvinna samtidigt som hon är oskyldigt lekfull och feminint sensuellt på insidan.
Hennes personlighet kännetecknas även av att hon byter normen på ett naturligt och otvunget sätt.
Hon är vidare äventyrlig och sensuell. Hon har en uttalat mystisk sida men också en i grunden positiv livshållning.
Libertine kvinnan är charmerande och kompromisslös. Hon gör outplånliga intryck på sin omgivning och inspirerar andra att tänja sina gränser.

Känner du igen dig? =)

Med kortare hår (som blir åter längre på måndag =) och med en mer oskyldig look säger jag nu buonanotte...
Nicole har precis somnat och jag skall sätta på en dvd ... 


Skall bejaka mina ögon genom att titta på manlig testosteron förpackad i Paul Walker och så utspelar sig delar av filmen i Rio, en stad som jag besökte under Karnevalen 2010...


Några bilder från Rio ...



Helikopter tur från Sockertoppen över Copocabana och Jesus Christo statyn, en av de sju underverken.




Festen pågick även utanför Sambodromen där Karnevalen med dess parad annars utspelar sig.


Långt ifrån festen, musiken och den varma klimaten skall jag nu mysa till en action och kanske när jag somnar att jag har en roll i filmen =)
Jag vet vilken roll jag vill ha =)

Godnatt på er vänner och det säger jag med en liten Copocabana song =)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar