lördag 24 december 2011

JULAFTON DAG !!!

Morgonen startade med den bästa Jul frukosten:
pandoro och caffelatte !!!



Underbara Matilde <3


Jag fick hämta en liten present som jag fick öppna ... EN var =)
En doftpåse från Intimissimi.
Helt klart à la Michela =)


Det finns mängder med presenter att välja mellan =)
En låååång kväll väntar då alla skall öppnas och alla är inte ens med på bilden ...


Medan min mamma, Giacomo, Nicole och Matilde var hemma och pysslade åkte Melissa och jag till centrum för några inköp och för att snabbt titta in i vissa butiker.

Varje gång jag är i en storstad går jag in på Louis Vuitton då jag vill ha en koppel till Knut. Sorry ... bland annat =)
Andra gången i Bologna den är slut så please ... OM någon är ute och reser och ser en LV butik samt har pengar att lägga ut, köp mig en koppel för små hundar ... Vill gärna ha !!!
Fullt med människor där som köpte sina presenter och hade gärna själv tagit emot några =)
En manlig vän kommenterade dock min LV like med att märket är för gamla tanter som behöver piffas upp och att det inte är för mig. Det jag skall ha, tyckte han, är spännande, handgjorda, unika, cutting edge som man är först med och avslutade sitt med "be the trend ... not the following"

Ja, ja, ja ... Jag följer det jag gillar =) och LV samt Hermés är ju trots allt klassiska märken jag gillar a lot.




Galleria Cavour är en parad av Gucci, Dolce Gabbana, Miu Miu, Tods, LV, Cartier samt många more ... däribland det vackra märket som min syster jobbar för:
Brunello Cucinelli.
De skor hon hade på sig ligger på 9000:- men så kostar den kända "slow fashion"


Min vackra syster 



Vi handlade till middagen ikväll och så köpte jag några Julklappar som skall hem till Sverige samt en klänning till Nicole för kvällen.
På Intimissimi köpte jag ett set underkläder till mig som jag skall ha vid passade tillfälle och vilket tillfälle jag åsyftar på får vara min hemlighet =)

Melissa, Giacomo och Matilde vilar lite och så jag medan mormor och Nicole grejar lite i köket.
Snart är vi alla samlade igen för den godaste maten.
Vi var och handlade idag i en mataffär som min syster kallar för food Cartier =)

I sängen med mig ligger Pasciá.


Nu har Nicole kommit upp till loftet här där vi sover, helt underbart här och vet ni ... för att göra min Jul ännu mer Julig har det börjat snöa ...
I m lucky and happy!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar