lördag 3 december 2011

TIPS TILL GRANEN ...

Det finns gåvor och så finns det gåvor som kan förändra liv.

Jag tycker inte att man skall lägga för mycket energi på att undra och tolka om det är sann altruism eller inte att exempelvis skänka en peng till någon organisation vars målsättning är att finnas på de platser där de mest behövs genom att leverera kunskap, medicin, mat och sådana livsnödvändigheter som vi tar för givna men som är långt ifrån det för de flesta i vår värld.

Nu under Jultid har de flesta organisationer som jobbar med välgörande ändamål gåvor som vi kan köpa för att förbättra livet för någon eller några människor i fattiga länder.
Varför inte köpa en matkasse, skolböcker eller vaccin som kan rädda liv eller om du vill ha något att ge bort till en vän varför inte köpa något vars intäkter går till samma eller liknande ändamål?

Ett exempel är armbandet från Lite Kalabalik som kostar 59:- . Genom detta köp stödjer man SOS Barnbyar. Ett tips till Julklapp som blir tre Julklappar.


Nu blir det lördagsmys här ... 
Ibland ser man inte vad som är bak eller fram på min lille Knut vilket påminner mig om att jag
måste boka tid till honom så att de kammar bort underpälsen som gör att han ser ut som en igelkott =)
Imorgon skall jag greja lite och jobba så en skön kväll med bok, clementiner och Voltaren väntar =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar