måndag 26 december 2011

IL DOLCE FAR NIENTE FORTSÄTTER ...

Hemma igen i huset efter en förmiddag på stan men tyvärr var inga butiker öppna =(
... Eller så kanske "tur det" =) 

Jag erkänner att själv hade jag nog nästan svimmat om jag hade fått en liten ask signerad Tiffany eller Damiani...
"De enda frestelser jag kan stå emot är de jag inte faller för" ... =)


Damiano Damiani var märket Jennifer Aniston och Brad Pitt valde till sina bröllopsringar...


Fick frågan om det italienska underkläder märket Intimissimi och detta är vad jag köpte mig igår.
Blåa underkläder har jag nog inte men gillade dem skarpt och jag älskar underkläder.



Det ovan samt ett par ensamma trosor är vad som hamnade i min kasse igår och som jag hoppades fylla på idag ... 

Mamman till en kära väninna sa till oss när vi var 15 år att det som finns under är minst lika viktig för att helheten skall vara snygg.
En italienska talade och jag följde sedan dess den regeln ... You never know och för ens egen känsla skall underkläder aldrig förglömmas ... Behån hoppar jag dock över ibland av den enkla orsaken att jag ej behöver den ...


Ett underkläders märke som jag gillar men vars priser ligger lite högt för min plånbok är La Perla.
Här pratar vi lyx ...


Tantigt eller inte kunde jag inte annat än att sukta lite extra framför detta skyltfönster ... 
Mr Bernard Arnaud hade gärna fått skicka en stor låda signerad LV =)

Perfekta väskor till när jag skall åka till Montana för att driva boskap eller åka till Costa Rica för att lära mig surfa =)))


Efter lite glitter & glamour, en espresso och en promenad under solen på Bolognas gator gick vi till Giardini Margherita, en park i stan där jag var med min första kärlek, där jag träffade Påven, där jag gömde mig från att ha skolkat från skolan med en killkompis och vars omgivningar har flera andra minnen ...



Vid den privata tennis klubben bjöd Giacomos mamma på lunch.


Giacomo sa till Nicole att hon skulle lita på honom och beställde en milanese con patatine fritte till de båda... Vi skrattade när Nicoles milanese kom in ... American size in Italy? =)


Själv åt jag gnocchi al pomodoro!
Äter aldrig pasta då den smakar inte som hemma men nu när jag är hemma passar jag så klart på! =)


Lite för mätta och med fortfarande de 4 kilon som jag nog inte lär ha gått ner på 3 dagar här i Bologna =) säger jag att "jag tar det när jag kommer till Sverige igen" =)
We rock ändå =)


Efter den goda lunchen en kort promenad till bilarna.
Nonna e nipote (farmor och barnbarn)


Giacomo, Matilde och min mamma.


Min syster och Nicole.


Nu väntar lite siesta =) för att sedan spela spel, baka pizza, dricka vin och ... umgås!!!


Imorgon åker vi tillbaka till Sverige efter tre sköna och mysiga dagar ... och vi längtar redan efter ett sommarbesök!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar