lördag 3 december 2011

IDOL

Igår kväll somnade jag tillsammans med Nicole trots att jag hade planerat att vara vaken lite till.
Vaknade dock med nackspärr som har hållit i sig hela dagen trots 6 Voltaren på nästan tom mage ... Det lilla ordet "nästan" beror på lunchen som min kära kollega och väninna ordnade åt oss.
Som hon nämnde: "Två blondiners lunch" =)


Inte konstigt om jag får ont i magen under natten som kommer ...

Nicole är från idag en vecka hos sin pappa med familj och de har varit och tittat på Idol på Scandinavium.
Fick dessa två kort via mms som jag måste bara visa för visst är det helt underbart att få träffa någon "kändis" in real life speciellt i den åldern.



Kan bara tänka mig hennes lycka över kvällen som har varit för visst är det bästa som finns att få gå och lägga sig med insikten att ingen dröm kan vara bättre än verkligheten som har inträffat?

I hennes ålder var det sångaren Luis Miguel som fick mitt hjärta att bulta lite extra samtidigt som jag minns hur övertygad jag var att flytta till Sydamerika där han bodde.
Vissa drömmar avtar med tiden tack och lov ...


Tillsammans med en vän har jag istället tittat på delar av Idol på tv i hoppet att kanske kanske få se lillan men det går lite för fort i tv-rutan =)
Låter som min morfar som aldrig förstod varför man inte kunde sitta eller stå stilla och sjunga =)
Med åldern kommer vissa frågeställningar helt enkelt...


Nu skall jag ta min nackspärr och lägga mig. Nacken längtar efter mjuka kuddar och sömn innan Jessica hämtar upp mig vid 745 för en liten trip till Göteborg.
Vi skall nämligen gå och titta på två märken som vi kanske vill få in nästa höst och då pratar vi internationella brands, sådana som jag önskar ha i min garderob ...

Med detta sagt avslutar jag med ett enkelt ord:
"buonanotte"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar