söndag 18 december 2011

SNART ...

Det känns helt otroligt att nu inse att det är bara några dagar kvar till att Nicole & jag skall åka till Landvetter för att vidare flyga till Bologna där vi skall vara i tre dagar, för att fira Julen med min mamma, min syster och hennes familj.
En massa paket står under granen för att packas ner i resväskan och tidningar, svensk godis, gröt och pepparkakor skall självklart också med...

Nicole längtar efter den lilla "barnlatte" hon fick på en bar i Bologna och jag längtar efter en riktig latte macchiato eller cappuccino med riktig skum, sådan som man aldrig får här men mest längtar vi efter att umgås, pussa min lilla systerdotter och sitta framför brasan för att bara njuta av det som är.

Några bilder från förra besöket i Italien =)




Var och tränade idag och om ni minns =) så lovade jag att jag skulle börja bli duktig då jag känner att jag har gått upp 3-4 kilon som jag ej trivs med och att jag nu skall ta tag i detta.
För att göra det lite svårare för mig att fuska (något jag annars gärna gör gällande kost) så skall jag på tisdag blogga ut alla de mått som Nettan kommer att få fram då vi skall gå igenom min kropp för att sedan varannan vecka blogga vad som händer i och med att 4 gymbesök och riktig kost skall intas av mig.

Hade lovat detta tidigare men nackspärr och influenza har gjort att detta har inte kunnat påbörjas tidigare. Att starta Julveckan är nog något lite annorlunda men tänker inte säga nej till mina tortellini i Bologna!!!

Läs till vänster: "tortellini per ingannare i mariti... fatti da voi" vilket betyder "tortellini för att lura makarna ... hemmagjorda av er"
Hahaha! What can i say? I m really italian =)


Känner mig lite busig ikväll ... =)


2 kommentarer:

  1. Härligt med buskänsla i kroppen :) jag önskar dig och din piccolo familia en riktigt God Jul, Merry Christmas, Buon Natale ... io vado al Alpi italiane ai primi di gennaio e poi ho anche un vero cappuccino a Courmayeur anche voi auguro un felice anno nuovo 2012. Kram G

    SvaraRadera
  2. Grazie G! Un buon Natale anche a te !!!

    SvaraRadera