måndag 12 december 2011

THE IMPOSSIBLE IS ... POSSIBLE ...

Jag skäms att medge detta men jag var på Åhléns och köpte en ny ljusslinga men efter att jag hade fått loss alla ljusen så tittade Nicole på mig och sa:
"Det där ser inte bra ut mamma" 
Visste inte om jag skulle skratta eller gråta ...

Nu ligger den nya ihop rullad/trasslad som den andra, nästan så att den första ser mer lovande ut att "klara av" men jag har ringt en av mina egna 112 och efter 21 kommer en vän och hjälper mig.
Nicole skrattar och tycker att jag skall lämna tillbaka båda.
Det borde betyda att hon har stor tro till att det inte är mitt fel vilket känns skönt ... =)

Manlig hjälp kanske klarar av detta och ja, jag bjuder på att vara den som ringer och säger:
"Kan inte ... Help me! "
Självständiga kvinnor i all ära men jag erkänner mina svagheter utan att skämmas för dem...
Manligt och kvinnligt ... Ljus slinga är definitivt av manligt slag här hos oss...

Idag handlar dagens lektion till min dotter:
"Våga ta hjälp ... Man behöver inte klara av allt på egen hand"


Vi får se efter att hjälpen har kommit ...

1 kommentar:

  1. Hmmmm.....är det nu man kan säga saker om blondiner eller skall man komma med praktiska råd om att det finns plastgranar med inbyggda ljus så att man bara behöver fälla upp dom...

    skönt att det löste sig i alla fall ;)

    Mvh,
    R

    SvaraRadera