onsdag 7 december 2011

RÄTTEN ATT VÄLJA.

Det finns några saker som retar mig och en av är när andra människor skall tycka en massa om andra utan att veta en "skit" om vad de snackar om !!!
Nu svär jag också, jag som är född katolik, som har under min ungdom biktat mig och som sällan säger just "de orden" men ibland finns det inga vackra ord för att förmedla det man känner.

Jag läser några få bloggar men en av dem är Magdalena Graafs blogg då den är underhållande på ett enkelt sätt. Nu har hon fått barn, sitt fjärde tror jag och så har en mängd diskussioner uppstått pga. att hon vill jobba och då pappan till barnet är ibland borta över natten.
So ... what? Vad finns det att diskutera egentligen om?
Skulle det vara onormalt att längta till jobbet några timmar i veckan istället för att vara hemma 24 timmar om dygnet med sitt barn? Är det inte upp till var och en?
Att tycka att pappan skulle vara oansvarig för att han jobbar natten ibland är ännu mer idiotiskt.
 Sorry då jag har precis skrivit att du får tycka det du tycker  ... men tyck det på ett sakligt sätt, precis så saklig som jag precis har varit... =)

Bilden är tagen från Magdalenas egna blogg

Det är tur att jag inte är någon kändis då jag:
- gick tillbaka till jobbet, dock halvtid efter bara 10 dagar från födseln.
- förutom att jobba halvtid pluggade jag filosofi en kväll i veckan.
- min dotters pappa jobbade då endast nätter.

Förstår ni vad annorlunda jag är???
Varför skulle det inte vara ok. att en kvinna vill hemifrån även då hon har en liten bebis?
Jag tyckte att det var helt underbart att komma ut, ta på mig något annat än mjukisarna jag gick i hemma, att prata om annat än blöjor och barn... 
Det ena tar inte bort det andra ... Man kan vara en bra mamma även om man vill komma ifrån ibland, även om man vill jobba, träna eller gå ut med vänner.

Det finns pappor som är minst lika duktiga som mammorna så låt var och en bestämma hur de vill leva som föräldrar så länge barnet får den kärlek och omsorg som den behöver.

Jag förstår inte hur man kan spendera så mycket energi och tid på att kritisera, tycka samt kommentera över  hur andra väljer att leva då de borde spendera den energin och tid på sådant som är viktigare, deras egna liv ... 

I mitt egna liv ingår nu städning ... =(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar