onsdag 21 december 2011

PERSONALFEST =)

Idag i butiken:


Jessica, hennes syster Linda, Tania från fantastiska butiken Brides & Beauties och jag hade lite personalfest som vi lite roligt kallade denna mysiga middagen på Vinci.

Det visade sig att flera andra vi känner var där så nästa gång får vi samla ihop oss alla för ett riktigt långbord ...

Goda antipasti och rött vin samt en massa tjattrande, sådant som vi flickor och kvinnor är så duktiga på =). Jessica har en gång sagt att det finns inget skvaller, det finns bara nyheter men våra nyheter handlade mest om tema kärlek (en av oss är nämligen nykär och det är inte jag =), minnen från min och Jessicas resa i Thailand för ca 12 år sedan samt en massa annat smått och gott.


När Jessica kom tillbaka från damernas frågade hon på italienska "A che ora parte l´aereo?"
Såg nog ut som ett ? av hennes ord...
Varför frågar hon vilken tid flygplanet avgår på italienska och vilket flygplan?
Det visade sig att på toaletterna spelas en italienska kurs där man får lära sig några fraser... =)
Samma toalettkurs =) använde sig Tania av när hon var i Rom över en helg ...
Kulturella besök på damernas alltså =)

Italienska språket är verkligen en av de vackraste och känner mig previligerad att ha det som modersmål.
Flera ute kvällar förespråkas !!! =)



Det räcker för min del med ett glas vin för att jag skall känna att jag blir lite smått påverkad av det och Jess skrattade när man såg på mig att jag var just lite påverkad...
Hon förklarade för resten av sällskapet att i början av vårt vänskap så trodde hon att jag gjorde mig till vilket hon har förstått att så inte är fallet.
En italienska skulle aldrig låtsas gällande sådant, då det är mer pinsamt än annat att känna sig lite berusad... Okvinnligt tycker jag men ... roligt kanske också =)

Efter 1 1/2 glas vin kan det helt plötsligt se ut så här =)
Always med glimten i ögat från en som "aldrig" har varit full och som har max rökt 4 cigaretter och ca 6 cigarrer på 40 år.
Det där "aldrig" är godtyckligt =)


Vid min respektabla ålder är skönhetssömnen rätt så viktig men så tycker jag ändå att det blir bättre och bättre ...

VIKTIGT! Imorse skulle jag mätas, vägas och allt det som skulle göras men den personen som skulle göra detta hade glömt mätningsinstrumenten och skickade därför ett sms kl. 6.30 imorse om att vi får göra det vid annat tillfälle.
Med detta sagt fråntar jag mig all ansvar för att jag inte kunde skriva de siffrorna som jag skulle men för att jag själv skall bli sporrad av det kommer dem ... 

Buonanotte ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar