torsdag 13 september 2012

TANKESTÄLLNINGAR ...

En av de egenskaperna jag borde "jobba på" är att kanske vara mer privat vilket troligtvis strider med hur jag är som person då jag har så svårt för att hålla tyst om saker som berör mig själv.
Vill dock påpeka att hemligheter som berör andra har jag inga som helst problem att hålla för mig själv, det är en skillnad som min hjärna accepterar.

Jag kan ibland bestämma mig för att kanske hålla något för mig själv men sedan öppnas min mun och jag hör min röst säga det jag hade lovat mig själv att jag inte skulle dela med andra.
Varför? Är jag så trygg i mina beslut och i mig själv att jag bjuder på saker som troligtvis leder till andra människors tyckande eller är jag bara naiv och godtrogen att de jag berättar det för inte för det vidare?

Något vi borde tänka på när det gäller "hemlisar" är följande:

"Lovar du att inte berätta det för någon"?



Helt plötsligt står jag framför tankeställningen om hur privat jag vill vara när jag kommer inom en snar framtid att stå framför "problemet" att i några veckor vill vissa personer höra det andra vet, de kommer att lägga till och ta bort sanningar och de kommer att förvränga dem så att de blir rena sagor eller såpor. Hur känslig är jag och framförallt, hur känslig kommer jag att bli?

Ytterligare ett intressant fenomen är att omgivningen kommer att "söka efter" tecken på en förändring.
Det är lätt att förstå att de vill tro att jag förändras, att jag blir lite högfärdig och andra mindre smickrande attribut bara för att jag blir mer offentlig.
Helt plötsligt kommer mina miner, ord och handlingar att tolkas av de som vill tolka.
En sak är dock säker: jag kan inte vara annat än mig själv och det är så jag kommer att bemöta det som komma skall.





Det som skall bli intressant att se är vilka som är mina vänner för det kommer att bli så tydligt att se vilka dessa verkligen är
Sakta men säkert förbereder jag mig mentalt och i praktiken ...
... och tänker lämna landet i en vecka i slutet på november ifall att mitt psyke behöver vila =)


Lova att inte vara så som du egentligen inte vill vara.
Många av oss skriver på sin facebook status olika "feel good" citat om att man skall vara den man är och gilla sig själv men så fort någon visar prov på det i verkligheten så kommer pekfingret fram och de dömande orden.
Tänk på det ... <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar