tisdag 25 september 2012

APRIL ELLER OKTOBER?

Att lägga sig och somna tidigt på kvällarna som jag har nu gjort sedan en vecka tillbaka är riktigt skönt då sov tiden fram till midnatt är så mycket mer värd och har mer eller mindre inte funnits tidigare då jag oftast har lagt mig efter tolv.

Effekten är dock att som min mormor gjorde, vaknar jag allt för tidigt då kl. 2.30 borde räknas som "allt för tidigt" =))) Har inte heller någon BT att sitta här och vänta på som hon alltid gjorde så jag passar på att läsa de mailen som har trillat in dit.

Iris från den ranchen i Montana har skrivit. Jag skulle ha åkt dit nu i slutet på oktober men kommande teve serie har gjort att jag har valt och har fått välja att stanna hem ifrån den resan då jag skall finnas till förfogande. Snällt får jag dock flytta min anmälningsavgift till ett nytt datum vilket är guld värt för mig.

Att ta dit eller hämta deras vilda hästar i Wyoming kan man endast göra vid två tillfällen om året. Man tar dit dem i april och hämtar hem dem i oktober så nu måste jag ta ställning till om jag skall åka dit till våren eller nästa höst.



Gå in på denna länk så förstår du kanske varför denna resa är den jag har längtat efter att göra sedan jag var 14/15 år, sedan jag tittade på John Wayne filmer och drömde om öppna vyer, cowboys och en häst rygg.

De har så många typer av "experiences" där den jag skall göra är nog den som tar mest på kroppen då den innebär så mycket ridning och en sovsäck på natten men det är den jag har alltid velat göra och därför den jag skall göra ... Nu återstår bara frågan april eller oktober? Hmmmm ... Skall nog försöka sova på denna underbara fråga ...

Ryser av välbehag fortfarande idag när jag ser dessa filmer
http://www.youtube.com/watch?v=VACFLuni49c
Ynnerst inne är jag "the old west" =)

2 kommentarer:

  1. April..
    Har dock inte varit i Montana men var i Arizona på en ranch förra året i april. Helt magiskt och underbart vänder (varmt men skön, torr värme) Dessutom är hästarna extra glada när de skall släppas på bete snarare än när de ska hämtas :)
    En tanke bara...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har du nog rätt i men frågan blir då om jag hinner med just den resan redan denna april ... Måste måste måste... Drömmar finns för att besanna dem, eller hur? =)
      Just do it är mitt motto <3

      Radera