måndag 3 september 2012

EN ANNORLUNDA BOKKLUBB ...

Sedan ett par år satte Louise och jag igång en bokklubb för att se till att vi började läsa då vi tyckte själva att det var något vi inte längre prioriterade trots att vi båda älskar böcker.

Idag träffades vi (sorry Hannah för att jag glömde dig =( ) och vi var fyra tappra tjejer/kvinnor som samlades på Café Bakgården för att diskutera en underbar och enkel bok som handlar om livsfilosofi, om hur man skall eller borde förhålla sig till tankar, språk och döden.


Förra gången filmades vår lilla träff och det roliga den gången var att 2 av 3 hade inte läst färdigt boken.
Frågan ställdes "Vad gör er bokklubb speciell?"
Mitt svar var då ärligt "Att vi inte läser böcker" =)
Ni som vill kommer att få se detta och troligtvis skratta MED oss för vi skrattar själva =)

Den här gången hade vi läst boken men då vi hade läst färdigt den några dagar efter förra träffen hade vi hunnit glömma innehållet tills idag.
Som sagt, en annorlunda bokklubb som är helt klart något utöver det vanliga.

What to expect? =)

2 kommentarer:

  1. Gillar in blogg. SÅg att du skulle veta med på radio idag. Spännande.
    Så otroligt fina grejer ni har i butiken. Kommer absolut in när jag besöker Borås.
    Ha det fint
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Eva,

    tusen tack för orden och hoppas att du inte tyckte att jag lät allt för plastig i radio inslaget =)

    Kram <3

    SvaraRadera