onsdag 19 september 2012

FORZA SJ!

Ovanligt att jag försvinner från bloggen i nästan 2 dygn, eller hur?
Har inte kunnat blogga alls men nu är jag här på jobbet igen även OM jag igår kväll tog fel tåg från Stockholms station.
Rätt spår men hoppade upp på tåget 10 minuter innan så det var visst ett helt annat sådant.
När kontrollanten frågade mig "Vart skall du?" svarade jag med ett leende "Borås" och då nämnde han i lugn och ro att vi var på väg mot Sundsvall ...
Che cosa????

Då han såg att att jag var lite vilsen av flera olika omständigheter och lite i behov av hjälp så ringde han tåget som jag SKULLE ha gått på och den snälle konduktören ordnade så att den stannade extra i Södertälje trots att det inte var meningen att den skulle stanna där, det var bara för moi!
Gissa om jag kände mig VIP när tåget stannade upp för att plocka upp BARA mig!

Ja, så kan det visst gå till när Michela åker tåg.
En vanlig men ovanlig situation =)

Igår och idag säger jag helt enkelt
FORZA SJ!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar