tisdag 25 september 2012

SÖMN, HÖST & THÉ ...

Nu har alla mina värktabletter tagit slut vilket positivt även innebär att min svullnad kanske börjar gå ner? Det återstår att se så som det så fint heter ...

Idag har jag varit och målat naglarna hos underbara Foroogh och hon målade dem i en läcker röd/vinröd nyans. Den här färgen på naglarna (visar imorgon) förknippar jag ofta med hösten/vintern vilket stämmer tydligt med det som möter en när man tittar utanför fönstret "kyla och regn" men ... i love it! Älskar när man kan vira in sig i jackor, långärmade tröjor, sjalar, mössor och vantar.

Samtidigt påminner jag mig själv att jag även tittade på semesterresor tidigare för jag älskar hösten men jag ogillar skarpt vintern. Månaderna mellan januari och april skulle jag gärna byta ut med en av våra andra årstider.
Thé är också något jag förknippar med hösten.
Att värma sig en kopp och bara mysa under en filt är verkligen höst ...

Idag köpte jag den här förpackningen på Cassis (gamla Gnam Gnam butiken).
De har fått en sådant mysigt sortiment på olika grejer, allt från ostar, kex, finare choklad, kaffe, thé mm. och detta i kombination med att de är så himla trevliga och service inriktade gör att jag verkligen hoppas att många boråsare hittar till dem.

Somnade här i soffan framför "Hollywood fruar" vilket aldrig har hänt.
Skyller fortfarande på operationen som bara är en vecka gammal och som självklart påverkar kroppen med trötthet så ikväll hann jag inte ens smaka på denna mysiga thé och sparar därför denna detox upplevelsen tills imorgon istället ... 


Nu skall jag allt inta sängen ...
Buonanotte <3

2 kommentarer:

  1. När får vi veta vilket tv-program du filmat för? :)

    SvaraRadera
  2. Det får ni veta i mitten på oktober tror jag ...
    Har själv inte fått reda på premiär dagen än då de vet att jag kanske inte kan hålla tyst =)
    Det kommer och jag lovar underhållning =)

    SvaraRadera