söndag 16 september 2012

INTE LISTAN ÖKAR MEN PLUS LISTAN OCKSÅ =)

Morgonen började med skratt och en arm som bad om att bli kliad.
Min dotter älskar det och vem skulle inte det?

Anledningen till skratten är att hennes pappa skulle hämta henne före lunch och hon sa på stort allvar:
"Mamma, idag måste du berätta!!!"
DET jag skulle berätta är att en tröja som hon hade fått av sin andra mamma, hennes pappas fästmö hamnade i min tvättmaskin, tillsammans med färger den inte borde ha tvättats med och blivit helt fläckig.
Häromdagen smög Nicole och jag till den butiken där den hade köpts in för att kolla om den fanns kvar  för då hade jag inte behövt erkänna att jag förutom att inte kunna laga mat även inte kan tvätta.
Vill inte ha så många "inte" på min lista så hade jag hittat en sådan tröja hade jag låtsat som ingenting MEN självklart fanns det ingen kvar.

Jag frågade Nicole med ett skratt om hon kunde försvara mig och på skämt och allvar =) övade jag mina repliker framför hennes skratt.
"Nicke, det har hänt en sak... Du vet, tröjan som .... den hade visst ben och tog sig in i tvättmaskinen .."

Nicole log och påvisade flera gånger att "Idag mamma måste du erkänna att du inte vet hur man blandar färger" så när hennes pappa dök upp i köksfönstret var det bara att säga det och jag lever fortfarande =)

Älskar den här bilden där Nicole väntar på honom sittande vid vårt köksfönster med sin Iphone och spelar lite spel.
Själv fixade jag lite i köket =)


Efter att Nicole hade hämtats och så även Knut gick jag till butiken för att lämna några papper innan min färd till huvudstaden.
Passade på att ta en bild på min enkla outfit som jag dock älskar.
Luvtröjan från Cycle är en favorit som jag har till det mesta och använder den som en jacka nu när det är en mellan klimat =)

Jill Johnson köpte den också och då denna läckra kvinna och artist gillar en cool men lyxig stil förstår ni varför vi hade den som en klar favorit redan vid inköpen för 7 månader sedan.
En enda kvar finns i butiken och på vår webshop.
Skynda om du vill ha en likadan, du kommer som mig att älska den.




När jag skall till Stockholm brukar jag åka tåg men då jag tycker att buss är så skönt så valde jag att ta just en Buss for you resa och måste säga att jag föredrar det.
Inga byten och så sköna säten ... Mycket roligare att titta ut också samt internet anslutning.
Många plus =)

Senare i eftermiddag skall jag checka in på hotel och vila för imorgon väntar en dag ifrån datorerna.
Kram så länge <3

4 kommentarer:

  1. Det var många INTEN som mat och tvätt, nåja...otvetydigt så har du många andra kvaliteter som kompenserar. :)
    Hör av dig om du hinner ta en öl när du är i stan

    Mvh,
    R

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är inga öl tillåtna för min del dessa två dagar ... =) men tusen tack för orden ... kram

    SvaraRadera
  3. Ahhh, då förstår jag, tror jag, vad som är på g, vad spännande, det lär säkert gå bra

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vad sjukt att du har en bild på Mig och Jill i din blogg.
    Var hittade du den? :)
    /Lovisa

    SvaraRadera