torsdag 6 september 2012

EN GÅVA SOM MINNE OCH EN DEBATT TILL MINNE ...

Idag började med lite träning för att försöka kompensera åtminstone några av de MM som jag ätit i den ANDRA stora påsen som jag vann på Liseberg i helgen som var.
Jag kan verkligen inte öppna en påse och tro att jag bara kan ta några. 
Helt ologiskt och ointelligent egentligen då ingen tvingar mig äta flera än vad jag har bestämt mig för men den där "bestämt" är nog lite för tveksam då det slutar alltid på samma sätt.
Påsen är tömd och jag mätt och lite lätt illamående med den inre rösten som säger
"Aldrig mer"
som dock aldrig hålls =)

Efter träning och jobb fram till 15.30 ca gick jag hem för att vänta på Jessicas mamma som kom med våra barn då de skulle alla vara här och leka efter dagens tennis lektion.

De hade en liten loppis vid vårt fönster mot gatan men den stängde de igen efter bara 15 minuter pga. saknad av kunder =)

Jag har tidigare bloggat om ett smycke som jag har blivit kär i sedan jag såg det på handleden på en kvinna för 6 månader sedan då Jessica och jag var på Köpenhamns Fashion Week.
Smycket jag tänker på är en fjäril från den danska hovleverantören Ole Lyngaard som kommer som ett vackert halsband men som man även kan ha på de läckra skinn armband från just Ole Lyngaard.


Armbandet säljs dock separat.

Här kan ni läsa om designen och se de andra smycken från samma serie:

Jag har väntat i några veckor men nu är min fina present här.
Ole Lyngaard finns att köpa på Idé Guld här i Borås så gå gärna in och titta på allt vackert som detta märke tillverkar med känsla och stil.


Nu är hon hos mig för att stanna <3
En present jag skall vårda, en fjäril som blir efter en förvandling, efter en historia ...


Nu skall jag tvätta håret för att bänka mig framför teven och titta när min väninna Annika skall prata i kvällens Debatt kl. 22.
Jag hoppas att hon får och har styrkan att få fram sitt budskap för hon själv lider av en hemsk sjukdom som gör att medverkan i teven kan göra henne sängliggande i flera veckor framåt då detta kommer att ta så mycket av hennes krafter.

Ändamålet är dock viktigt för andra och därför väljer hon att ta risken.
<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar