måndag 10 september 2012

KONST I SOCKERFORMAT ...

Imorgon fyller min dotter 10 år och jag är förtrollad över att tiden har gått så fort.
Då 30, nu 40 med en dotter som skall fylla 10 år.

Har jag varit den mamman jag trodde att jag skulle vara? Har jag levt upp till mina förhoppningar och förväntningar? Inte helt ... troligtvis långt ifrån.
Jag menar inte att jag är en dålig mamma men jag hade kunnat vara bättre.
Bättre är bra, fläckfri en omöjlighet och inget att eftersträva då världen är långt ifrån perfekt.
Så brukar jag tänka, rena försvarsmekanismen kanske men den hjälper ...

Jag tror på att en kärleksfull imperfektion kan vara bra för imperfektion liksom perfektion finns oftast hos oss alla men i olika former beroende på intresse, karaktär,  arv, miljö och annat som gör oss till de vi är och blir.

En decennium har gått sedan den dagen hon satte sin lilla nos till världen och imorgon skall hon firas.
Hon är nyfiken och hon hoppas ...
Kommer hon att få det hon önskar sig mest eller inte?
Kommer jag att lära henne att man måste ibland få bli besviken och inse att man inte alltid kan få det man vill ha eller kommer jag att att lära henne att på min födelsedag så är mamma svag för mina önskemål?


Idag kom till butiken underbara Sofia som skall gå på en blog event om ca en månad.
Vi känner inte varandra men via mail skrev jag att hon gärna kunde få låna en av mina klänningar till den kvällen då hon frågade via mail om vilka klänningar som finns i butiken.
Se här vad hon kom med till butiken idag som tack för att jag lånar ut något som just nu ändå bara hänger i garderoben?

Jag blev mållös av förtjusning för det hon har gjort. Hon har bakat en tårta, något som jag värdesätter så otroligt mycket då för mig skulle det innebära flera timmars huvudvärk, ett bombnedslag i köket och  resultatet om att det skulle nog inte bli en tårta ändå =)

Sofia gjorde tårtan i fantastiska nyanser som matchar butiken så vad skall man säga om denna tjej/kvinna? Hon har allt det jag inte har och som jag skulle vilja ha lite av ...
Får helt enkelt fråga om vi kan ha en pyssel dag, kan vi Sofia?
Skall länka till hennes fb sida så fort hon skickar den länken så att ni kan ta del av hennes skapelser men här kan ni följa hennes blog där hon tipsar om recept och annan pyssel.




Tårtan skall ätas upp imorgon då lillan fyller år.
Funderade först om jag skulle låtsas att jag hade bakat den själv men min dotter är allt för intelligent för att gå på något sådant.
Nej, minsann, sanningen skall fram då och hon får reda på att det finns en Fia som kan det som inte sin mamma kan men med resultatet att en hemmagjord tårta kommer ändå att finnas på vårt bord imorgon.

Tack Sofia!!! <3

1 kommentar:

  1. Åhh tack fina du <3 Hah! Jag vi får allt se till o ordna en pysselkväll :-P Det är inte så svårt om de ser ut ;-)

    SvaraRadera