onsdag 29 februari 2012

TVÅ TREVLIGA KVINNOR & EN KAMERA

Trots lite jobb så är det två trevliga kvinnor och en kamera som har varit centrum för min dag.
I fyra timmar har jag pratat om ... mig själv =)

Många tycker att det är svårt att prata om just sig själva medan jag finner detta rätt så lätt och underhållande.
Att prata om sig själv är ändå lättare än något annat då man vet att det finns så mycket att säga om den personen man har levt och lärt känna i 40 år... Några fördelar måste hittas vid denna respektabla ålder.
Det vore nästan ledsamt om man inte hade något att säga om sig själv eller hur tänker du?

Kameran till ära fick underbara Foroogh på Mist sminka mig lite lätt och gillar när hon så lätt kan med några penseldrag lyfta fram och gömma det som skall synas och det som skall döljas =)


Efter att ha filmats i butiken gick vi hem till mig och där fick jag även visa mina färdigheter i köket, eller där fick jag bevisa det jag alltid har påstått.
Jag är kass på matlagning och gjorde mig inte till när plattorna stängdes av och på utan att jag förstod   sambanden mellan att jag stängde av en till att båda var på off.

Från bakom kameran kom frågan "Vad händer med pastan nu?"
Ibland låg den på off och ibland kokade den i kastrullen med sådan kraft =) att vattnet bubblade ut...

Resultatet blev dock godare än vad processen visade =)
Tyckte att det var intressant att höra vilka frågor jag fick och förstod av dem att det är ett trevligt feel-good program som de skall jobba med vilket känns tryggt.
De har blivit tipsade om mitt namn och efter att ha tittat på min blog och fb sida bestämde de sig för att de ville träffa mig för att se om jag skulle kunna vara en av de fyra kvinnorna som tittarna får följa med i sin vardag och yrkesliv.
Är förstås smickrad över att någon tipsade om mig och att de själva tyckte att jag kunde vara så intressant som person att de satte sig på tåget i 4 timmar för att spendera ytterligare 4 timmar med mig.

Tio kvinnor från olika delar av Sverige skall i veckorna intervjuas på samma sätt och sedan skall fyra "plockas" ut för denna nya serie.
Ikväll stavar jag till ordet "spännande" och säger "godnatt" =)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar