onsdag 22 februari 2012

ROBIN & BIOBESÖK

Det kändes som att det var ett tag sedan det regnade men idag var regnet ett faktum.
Startade med en kopp kaffe med min kära väninna Tania.
Vi har nu bokat in oss till Robin Sharmas föredrag i Stockholm den 21 september, ett måste för oss som blev sålda av hans filosofi.

Som ni kanske redan vet frågade jag efter boken "Munken som köpte sig en Ferrari" vilket killen bakom disken log åt och påpekade att jag snabbt hade vänt på hela livsfilosofin i boken.
Var nog ändå snabb i repliken då jag svarade med att Robin själv hade nog dock köpt sig den Ferrarin som munken sålde med den framgång han har haft =)
Tania istället visualiserade på att hålla i en miljon kronor.
Efter några månader fick hon göra det men hennes misstag kan förklaras med en "be", dessa två bokstäver gjorde att hon endast fick hålla i dem och inte Behålla...
Tänk på vilken skillnad två små bokstäver kan innebära.
Vi skall självklart vara med på själva lunchen så att vi verkligen får möjligheten att prata med gurun himself =)
Allt tar vi dock med det där "glimten" vi ändå har ...
Vi hade tänkt åka iväg en helg till solen men detta ändras nu till en helg i Stockholm, en investering för själen helt enkelt ... 
So deep ...


Efter jobbet har jag idag hämtat lillan, gått på stan med henne då hon skall på födelsedagskalas på lördag och vi köpte en present till födelsedagsbarnet för att vid 17.30 träffa mamma framför biografen för att tillsammans gå på bio.
Nicole ville så gärna se "En gång i Phuket" som var faktiskt helt ok även om den tillhör ingen favoritfilm direkt. Såg dock att en film kommer till helgen. Tittade precis på trailern och grät redan där ...
"War Horse"
Fängslade historia som touchar ... 
Kan jag med att se denna film med J.? Kommer bara att behöva snyta mig konstant och komma ut med röda och svullna ögon. Kanske inte rätt film men hade så gärna velat se den ...
Den börjar dock lite för tidigt då jag jobbar till 18 så det är tyvärr redan kört ändå.
Får vänta helt enkelt till nästa vecka...

När jag såg filmen ikväll kunde jag inte annat än att tänka på Phi Phi och på de tre "mysiga" dagar jag hade med G. där.
Sista natten vaknade i hans bungalow med 5 andra killar i var sin säng. Lite surrealistiskt men det var så roligt att bara höra de komma in en och en mitt på natten och lyssna på deras tjejäventyr för kvällen.
Hahaha! Att jag själv var en sådan tänkte jag inte ens på men självklart var just jag väldigt speciell och den enda han drömde om under hela deras resa =))))
Oavsett vad hade jag hur roligt som helst och de minnena från stranden kommer jag alltid att ha med mig.
Kvinnor har inte lika ofta som killar förmågan att ta saker och ting för vad de är, vi vill oftast gärna se en fortsättning, fantisera om framtiden men jag ville verkligen inte göra det.
Jag ville njuta av det det var och ... jag gjorde det =)



Gillar lilla Phi Phi för den sköna avspända stilen som kännetecknar ön...
Nu skall lillan läggas och vi säger ... buonanotte.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar