lördag 18 februari 2012

UPPRÖRDA STATUSUPPDATERINGAR

När majoriteten av de som använder sig av facebook verkar vara upprörda över att Ranelid har gått vidare (även om jag inte tittar på Mello gick det inte att missa denna nyhet =)  så ler jag över alla dessa upprörda röster och ord på facebook.


Jag förstår helt enkelt inte...
Mannen har med störst sannolikhet hur roligt som helst över att ha fått möjligheten att delta i Sveriges största musik tävling och är själv säkert lite förvånad över att ha fått möjligheten att gå till final.
Varför skall han skämmas? Har han skadat någon? Nej, han har gjort valet att delta och folket har gjort valet att rösta på honom och hans kollega.
Är inte det som är meningen med folkets röst i en sådan här tävling?

Borde inte de upprörda kommentarerna riktas istället mot alla de som har ringt in sin röst?
Tänk att det är så enkelt att få majoriteten av befolkningen att se ner på någon när man kanske egentligen borde se upp på honom?
Mannen har ju trots allt trots sin okunskap både ställt upp i ett dansprogram och nu även i en sångtävling?
Jag hade aldrig vågat och känner stor beundran för de som vågar gå "utanför ramarna".
Är inte det att visa att man har glimten i ögat och att man inte tar sig själv på så stort allvar?
Fler människor borde våga leka med livet för när han kommer att vara äldre (ja, ännu äldre) så har han erfarenheter bakom sig som du eller jag aldrig kommer att närma oss vid.

Jag vet knappast vem han är. Jag kan ingenting om musik och nu när jag hörde honom prata/sjunga tyckte jag inte att låten var bra men jag anser mig dock ändå förstå att Ranelid vågar och vinner med ett leende.
Mannen lever livet medan du surar över hans prestation som många har röstat på ...
Det är mer än vad jag kan förstå och fortsätter därför att välja att inte titta på Melodyfestivalen och fortsätter att även "digga" människor som inte tar sig själva på så stort allvar.
För mig är det just dem som får mig att le och inte att sura ... =)


2 kommentarer:

  1. Håller med dig fullständigt,...nu har jag ett underbart liv i Filippinerna ett par veckor, 30 grader, sol mm. Ha det gott kram G

    SvaraRadera
  2. Hej G.! Så gott för dig! Inte fel att byta ut detta väder med 30 grader ... NJUT!!!

    SvaraRadera