söndag 26 februari 2012

AMORE, RISOTTO & TÅG

 Idag har Jessica & jag suttit på tåget i hela elva timmar !!!
Fram & tillbaka till Köpenhamn för inköp av det italienska märket Dondup vars kollektion inte fanns på plats när vi var på Köpenhamns Fashion Week.
Jag älskar min "made in Italy" och så är jag en "made in Italy" själv... =)

En av leverantörerna berättade vid vår ankomst att han hade tidigt på morgonen älskat med sin tjej i två timmar ... Vi kontrade med att vi hade suttit på tåget i sex timmar vilket inte alls kändes lika "italienskt" att säga eller göra =)
Gillar när människor pratar fritt men vårdat och gillar den spontanitet som vissa har när de delar med sig   i sina kommentarer. Jag själv är van sedan min uppväxt att vissa saker är harmlösa att säga medan andra reagerar kanske tom. starkt över vissa meningar.
Själv blir jag bara avundsjuk över att han fick börja dagen på ett sådant fantastiskt sätt.
Den handlingen är ju trots allt amore!!!
Kanske amore för en natt ibland men alltid amore!

I tre 1/2 timma tittade vi på den kollektionen donna autunno/inverno 2012 från Dondup och vi plockade fram de plaggen som vi själva anser spegla den känsla som vi vill förmedla genom dessa kläder.
Jag säger bara "WOW" !!!
För att göra upplevelsen fulländad blev vi bjudna på en god italiensk risotto tillagad på plats och till den serverades lamm och vin ... Fick reda efter några tuggor att det var lamm, annars hade jag nog inte rört den och vinet drack jag upp innan Jessica.
Det har nog aldrig hänt men jag var nog lite törstig idag =)


Den här dagen har handlat mer om tåg än något annat men nu är vi hemma igen och jag har tagit en skön dusch,


samt tagit på mig min sköna pyjamas.
Inga negligéer här minsann ... Äkta Victoria Secret flanell istället =)


Snart börjar en ny vecka och måste säga att det är en spännande vecka som väntar med ett annorlunda möte i mitten på veckan och många roliga saker som skall hända och som kanske skall hända.
Visst är livet härligt med lite amore, risotto och trevligt sällskap på tåget ...

Nu väntar sängen, samma säng som jag lämnade vid 4.30 imorse ...
Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar