onsdag 1 februari 2012

MOON BOOTS HOS BRISSMAN

Även att åka iväg 4 enkla dagar till Köpenhamn kräver en del planering när man har barn, butik och hund.

Under en liten lunchpaus idag var jag och handlade mat till Knut så att det finns påfyllning här hemma och så såg jag till att det fanns enkla basvaror i kylskåpet då en vän skall bo hos mig för att passa lillen när jag är iväg. Vad vore livet utan vänner som ställer upp?
Sist han passade Knut så fick jag dock påbackning då mjölken i kylen var 3 veckor gammal så nu har jag kollat extra noga ... =)
Har betalat räkningarna (suck så tråkigt att se pengarna försvinna efter bara 4 dagar =( ) och så har jag tvättat håret och packat det som skall med.
Jag tror att jag börjar bli klar för att gå och lägga mig då jag skall upp tidigt för att bege mig till tågstationen där Jess väntar för att åka vidare till Köpenhamns Fashion Week.
Spännande och intensiva dagar väntar på oss och det skall bli helt underbart att få inspiration och motivation till allt som rör butiken!

Även om man själv äger och driver en butik så finns det så klart kläder och skor som man själv gillar och som man själv inte säljer.
Jag har sedan ett par år varit så sugen på ett par MoonBoots. Kanske har det med nostalgi att göra då det är ingen "nödvändig" stövel för min del, då jag inte åker till fjällen eller dylikt men jag kan ha dem ändå och nu när jag kunde köpa dem för halva priset kunde jag inte annat än att falla för frestelsen.
Dessa svarta glansiga är mina =)

Jag köpte mina idag och de hade några få par kvar så skynda på till Brissmans om du också vill ha ett par coola klassiker =)


Tillsammans med min stora pälsmössa är de helt "too much" och rätt =)


Nu väntar sängen ...
Godnatt!

1 kommentar:

  1. Christina von Sydow6 februari 2012 kl. 04:57

    Hej Michela:-))!!
    Var har du köpt den underbara pälsmössan?? Och sen Moonbootsen var på Brissman, tror du man kan köpa dem över nätet?? Så tacksam om du svarar och det skulle vara så kul att få bli din vän på FB:-))?? Eftersom vi delar så många
    intressen och jag känner Tord Sand, det är där
    jag hittade din Blogg under sundlivstil:-))!!
    Har du egen butik, då skulle du kanske kunna
    hjälpa mig där också eftersom jag funderar på
    öppna butikoch har en vännina som säljer ett helt nytt franskt märke som inte finns i butikerna i Sverige än och jag hjälper även
    henne med detta och jag har haft eget företag
    i snart 21 år och vill bara ändra bransch:-))!!
    Har jobbat med marknadsföring och säljare samt
    projektledare inom mitt företag, så lång erfarenhet och även imom kläder och speciellt
    glamourtypen älskar märkeskläder, men tänkte ta
    hjälp av dig till nån bra hemsida och nån Gilla-
    sida på FB, du verkar också vara av den kreativa
    sortens kvinnor;-))!! Och sen så anar du inte hur mycket kläder och väskor och skor och stövlar jag har, egna alltså!! Allt från Lv till Burberry ja name it:-))!! Hör av dig om
    Moonbootsen och pälsmössan och det andra och
    du har kanske nån hemsida från din butik?? och
    det är lättare om du addar mig till FB , har en del andra av Tords VÄNNER där:-))!! Mitt namn är
    Christina von Sydow och du kan maila mig på adress: christina.von.sydow@bredband.net och mitt tel,nr: 0735-069579 eller 0410-46445

    Mvh

    Christina von Sydow

    SvaraRadera