lördag 18 februari 2012

A PIECE OF HISTORY ...

Jag förundras själv över att ...
det går att lära gamla hundar att sitta =)
Jag har nämligen lärt mig att lämna tillbaka i tid filmerna jag har hyrt.

Nicole hyrde nya filmer när vi lämnade tillbaka de andra.
Tre var och det är dem vi njuter av istället för att följa Melodifestivalen som dock är på lite i bakgrunden.

Den första filmen jag tittade på är "The conspirator", en  film av en av mina favorit skådelspelare och regissörer, Robert Redford.
Sedan jag var liten har jag gillat denna man.
Kanske kan min beundran ha att göra med att han spelade ofta i cowboy filmer och sällan har jag sällan sett en film med eller av honom som är av sämre kvalité.
Robert is one of my men och tror faktiskt att han bor på en ranch i Montana eller Colorado ... 


Visste du historien bakom mordet på Abraham Lincoln? Kunde du namnet Mary Surratt?
Jag blev helt fast av denna film och historieskildring och älskar att samtidigt som jag tittar på en bra film får jag även lära mig något som jag inte visste innan, en bit historia som jag erkänner att jag inte kände till.

Det är en parad av fantastiskt duktiga skådespelare som skildrar en av de mest kontroversiella rättegångarna i USA:s historia.
Hemsk men fantastisk.
Does it make sense?






Det finns historiska personer som man skulle vilja träffa. Lincoln är för mig en av dem.
En lugn pondus och en stor man.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar