torsdag 23 februari 2012

FRÅN OCH TILL ...

Denna underbara soliga torsdag dag började med att lämna lillan och gå och träna ca 40 minuter.
Det är så skönt ... efteråt =)
Fick tom. med mig en liten handduk då Anetth tyckte att jag kanske skulle behöva den men även om nära blev jag inte så illamående som jag kan bli när jag tar ut mig...

Från träning till duschen, från duschen till butiken där vi började med att prova de läckra kläderna från det engelska märket Religion som kom igår eftermiddag.


Nicole gick till sin kompis med 2 andra tjejer så jag slutade strax efter 16 för att gå hem då Louise kom på lite fika. Snart flyttar hon och Petter tillbaka till stan och det skall bli riktigt mysigt att ha de tillbaka i närheten för oavsett vad man säger och tror så underlättar närheten gemenskapen.

Vi pratade om allt möjligt och bland annat om att ens liv är ibland, oftast =) väldigt underhållande...
Tänk när jag, Louise och Petter tog en promenad på Picke sjön för 1 1/2 år sedan och jag hade med mig en graviditetstest då jag var rädd att jag kanske kunde ha varit gravid.
Gömde mig bakom buskarna i skogen och gjorde testet medan de stod och väntade på provresultatet.
Hahaha! Bara jag som kan utsätta mina vänner för sådana psykologiska prövningar men ... vi skrattade och jag var inte gravid tack och lov ...
Det krävs starka personer som kan se det lustiga och roliga och inte det dumma med saker och ting =)
Livet är ju trots allt för allvarligt ändå, eller hur?

 Medan lillan läste bytte jag lakan, helt underbart att lägga sig i doften nytvättat.
Vi har även bytt och städat i Smulans bur och fick lära mig av Nicole var de brukar placera Smulan medan de städar huset.

Hon fick gå in i detta hjul och hon rullade, förhoppningsvis glatt runt i köket medan vi grejade ...


Imorgon är Nicole hos sin pappa och familj igen och hemma blir jag, Knut och Smulan kvar.
Dagarna går så snabbt då det ofta sker saker och ting ...

På söndag skall Jess och jag exempelvis åka väldigt tidigt på morgonen till Köpenhamn för att göra inköp på ett märke som vi inte kunde göra när vi var där då alla kläderna inte var på plats.
Vi åker bara över dagen men hela dagen försvinner så klart.
Nu när våren närmar sig så bli alla så mycket mer påhittiga då vädret tillåter helt plötsligt så mycket mer.
Längtar redan när Louise, jag, Nicole & Petter skall ta med oss staflyer till någon äng och bara måla ... 
Lite hippie av oss men visst låter det helt underbart?
Tänk vad mycket man kan hitta på men så dåliga vi är på att verkligen göra det.

Nu är min Victoria Secret pyjamas på, Nicole sover skönt och jag skall ge henne en puss för det ända som är värd att stjäla är en puss från sitt barn =)


Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar