söndag 5 februari 2012

LILLA JULAFTON


Då jag har en liten liten familj ser jag till att emotionellt adoptera de människor som står mig närmast, som jag älskar, respekterar, som ger mig näring samt energi och som tillför något i mitt liv.
Därför har jag en låtsas syster och en låtsas man (nej, han får inte vara min låtsas bror då låtsas man är så mycket roligare att ha =)

Idag har de varit här och firat Lilla Julen, en ny tradition som vi startade i år och som förhoppningsvis kommer att hålla i många många år.
Vi har fikat och bytt Julklappar och Nicole & jag fick en liten målarstaffli i väntan på den stora som är beställd.
Till våren och sommaren skall vi ta med oss dem ute i naturen, klä oss i snickarbyxor och låta kreativiteten flöda med en pensel i handen.
Känner redan den sköna känslan i ryggraden =)
Vi målade var sin tavla för över ett år sedan och det är nu dags att gå vidare till nästa då vi vill gärna se en utveckling i vår konst.


Från mig ... något helt annat som dock också kan bli konst =)


Louise skulle få naglarna målade av Nicole och gick in i rollen som diva kund. Accessoarerna fann hon rätt så snabbt =)
Vi skrattade åt accenten och rollspelet fortsatte med Nicoles stora förtjusning =)


Nu är det snart dags för lillan att sova och själv skall jag nog sätta på en film i smyg... Kanske då det vore rätt så skönt att även få sova mååånga timmar.
Efter Köpenhamn har jag blivit van vid en extra sovtimma helt enkelt =)

Da me e Nicole con amore ... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar