fredag 10 februari 2012

OVER 40 AND STILL GORGEOUS !!!

Precis hemkommen och känner att jag har 2000 eller 1999 saker att göra men har ändå valt att lägga mig ett par minuter i sängen då jag fick så himla ont i lilla magen.

Nicole är hos sin pappa och familj och själv skall jag ha orken att göra rent hennes hamsters bur, den som hon har hos sin pappa men som för tillfället bor hos mig.
Av någon märklig anledning känner jag på mig, kalla det kvinnlig intuition, att det blir jag som får ta hand om den där lilla arga varelsen ...
Skall nog köra lite terapi med lilla Smulan för jag har haft som liten helt underbara små hamstrar och hon skall allt lära sig att lita på mig så att vi kan ha en slags kommunikation...
Bara att ta fram allt och börja städningen men väntar lite lite till =)

När jag häromdagen sprang på löpbandet hade jag sällskap vid det bredvid av J. som är bara 20 år, dvs. hälften så gammal som mig.
Är det bara jag som tycker att det här med ålder, var gränserna för "gammal" går ändras kontinuerligt beroende på ens egen ålder?
Smart ifs. men hur är det egentligen?
Är 40 the old 30?

Här har ni dock en kvinna som är 47 år och som är beviset att många som har passerat 40 ser så mycket snyggare ut än många yngre.


Nu är jag orättivs mot oss alla som är "normala" då den här kvinnan är ingen vanlig 47-åring... Inte för inte har hon under alla åren som modell kallats "The Body". Med den förklaringen i åtankarna är det inte så konstigt kanske att hon fortfarande ser så löjligt snygg ut...

Förra vintern hade jag bokat både flygbiljett och en veckas kurs på surfakademin i Costa Rica men då detta med butiken blev aktuellt fick även den planen skjutas upp ...
Kan Elle så skall även jag trotsa vågorna one day ...
Ikväll skall jag dock trotsa lilla Smulan och störa henne i sitt lilla hem så att hon får ett städat sådant ...

Hittar säkert dock en glädje även i detta =)
Ha en skön fredagkväll ... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar