onsdag 15 februari 2012

THE RAINBOW ...

En person som har följt min blog under en längre period skickade ett mail med orden:

"Känslan under de senaste månaderna har förändrats. Nu verkar du bestämd, beslutsam, öppen och lycklig. Det glädjer mig. Just do it!!!"

Alla människor går igenom perioder i livet som känns jobbiga, då man vill krypa ur sitt eget skinn och hoppa in i den när allt det jobbiga är över men så är även livet just fyllt av prövningar och det är just hur vi hanterar dessa som gör skillnaden. 

Jag bara älskar Dolly Partons citat
"För att se regnbågen måste man stå ut med regnet"
för sanningen är just så enkel som den är...

Jag tog mer eller mindre ett sabbatsår från ordet "lycklig" men så bestämde jag mig även för att 2012 skall bli ... regnbågen och jag skall fylla detta år med alla regnbågens färger.


En gång för länge sedan läste jag en berättelse om det perfekta hjärtat.
En ung man påstod att han hade det perfekta hjärtat då den var verkligen helt "perfekt".
En annan man kom dock fram och påstod samma sak. Alla kunde dock se att hans hjärta inte var  skönhetsmässig perfekt då den innehöll några små och större hål och ojämnigheter på flera håll.
Den andre mannen förklarade sin syn på sitt perfekta hjärta.
"Jag påstår att mitt hjärta är perfekt därför att mitt hjärta har känt och älskat. Ibland har den inte fått lika mycket kärlek tillbaka som den gav till en viss person och fått kanske tillbaka mer från en annan.
Ditt hjärta är kanske bildlig vacker och perfekt men det är ingen hjärta som har älskat och blivit älskat"

Kontentan gäller även livet i stora penseldrag. 
Jag har inte haft och har inte nu heller det perfekta livet men jag lever mer än många andra.
Utan mina och andras misstag, utan de lärdomar som kommer från dessa hade jag nog inte varit den personen jag är idag och jag hade inte heller haft det spännande livet jag faktiskt tycker jag har ... 
Som min väninna T. och jag skrev idag via sms då vi skulle träffas för att uppdatera våra nyheter:

"Our lives are exiting"
"In good and in bad"

Det är trots allt så här att motsatsorden hade inte kunnat finnas utan varandra. 
Utan bad hade inte good kunna förklaras och det är där jag erkänner att jag är...
Min spegel visar alltid en mångfald av egenskaper när jag tittar på mig men jag har lärt mig av mina misstag och jag har lärt mig att medan man väntar på regnbågen kan man faktiskt även försöka dansa under regnet =)
I`m not perfect, i m just human ...
... but of the kind that wants to live life in good and in bad ... 

Godnatt vänner, godnatt ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar