måndag 20 februari 2012

VÄLKOMMEN SMULAN CASTELLARI!

Nicole fick av sin pappa med familj en hamster för 1 1/2 år sedan som hon har hos honom.
För två veckor sedan fick jag frågan om jag kunde passa lilla Smulan i ett par veckor då deras lille son var kanske allergisk.
Ikväll kom samtalet som jag redan visste skulle komma.
"Kan du ha hamstern hos dig då Albin mår nu bättre?"
Vad skall man svara på det? Inte vill jag vara skyldig till lilla Smulans försvinnande och till min dotters tårar.
Jag har ju trots allt ett samvete och har haft själv två hamstrar som jag bara älskade.

Nu när vi fick reda på att Smulan skall tillhöra "la famiglia Castellari" sa jag till Nicole att vi skulle ha en liten ceremoni och döpa om henne =)
Nicole visar rätt så tydligt att hon tycker att hon har en mamma som är både crazy och pinsam.
Det kan jag stå ut med så länge livet blir lite roligare =)


Smulan gillade nog sitt nya exotiska efternamn då hon försökte tom. pussa mig =)
Vad är det bästa hamstrar vet? Ost? Morot?


En mamma, en dotter, en hund och en hamster.
Vi kanske skall ställa upp på "Familjen Annorlunda?"


Nu snöar det igen och jag känner bara för vår & sommar.

Jag vill gå runt i alla de underbara och läckra kläder som kommer in till butiken nästan dagligen, jag vill ut och springa tidiga morgon, jag vill äta frukostar sittande utomhus på Viskan, jag vill äta mjukglass med chokladströssel, ta promenader under solen, få solfräknar på näsan, ta en picnic på en grön äng, inrista mitt namn på ett gammalt träd i skogen, leka skatt jakt med min dotter, gå på uteserveringar och njuta av solen, värmen och färgerna.
Tills dess har jag nöjet att få prova alla de vackra plaggen som kommer till butiken.
Glöm inte att lika oss på 


Nu skall jag städa mitt nya adoptivbarns hus. 
Flera barn innebär mer jobb, oundvikligt =)

Önskar er en fantastisk kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar