måndag 27 februari 2012

REFLEKTIONER ...

Idag har jag varit i butiken själv med Knut då Jessica har varit med Millie i skolan.

Vill också följa med Nicole men hon har satt stop för det. I hennes ålder tycker man nämligen helt plötsligt att det är "pinsamt"... =( 
Inte skall jag trotsa henne i den känslan?
Minns så väl när man var extra känslig för hur ens föräldrar betedde sig och vi föräldrar har ibland förmågan att göra oss lite lustiga inför andra barn, den förmågan har åtminstone jag =)

Innan jag gick till jobbet hade jag tid hos min psykolog.
Ni som har följt mig vet att jag går till en psykolog en gång i månaden, det är en lyx som alla borde ge sig själva.
Människor lägger flera hundra, ibland tusen på gym, kost och annat men så tar de inte hand om sitt inre.
Att göra valet till att gå till en psykolog innefattar inte att man har psykiska problem, det är bara ett tecken på att man inser hur viktigt det kan vara att få prata med någon som inte är din barndomsvän, din kille eller släkting. En opartisk person som lyssnar och ger dig råd utifrån all den erfarenhet som hon/han har samlat på sig och som hon/han har läst sig till.

Jag älskar det och för två veckor sedan ringde jag henne för att ställa en fråga.
Idag fick jag hennes svar som grundar sig på mycket reflektion utifrån vem jag är... "Just do it",
för ni minns väl att jag hellre ångrar något jag har gjort än något jag inte har?
Hade även lovat henne att jag skulle ha bokat min resa till Montana till nästa besök så jag log glatt när jag meddelade att jag åker och lever cowboy livet i oktober.
En sten har fallit genom att bara ha bokat och jag såg i hennes ögon att hon var glad för min skull.

Läs följande artikel:

Det vi människor ångrar mest är att vi glömmer bort att förverkliga våra små & stora drömmar.
När vi ändå har facit i hand på vad vi kan ångra mest i livet varför inte se till att INTE hamna just där?
Jag vill inte ångra att jag inte ...
Jag vill vara den gamla tanten som gjorde och som vågade göra.

Nu skall jag fortsätta att "röja" lite i butiken.
Imorgon kl. 6 skall Jessica & jag träffas för att storstäda och plocka bort hösten/vintern.
Nu när jag dock har varit här själv finns det inte mycket av den kvar...
Kan ju inte stå stilla =)


Köpte mig denna läckra gamla kassa? Jag bara älskar den och har lovat att vårda den då den har tillhört en väninnas moster...
Butiken får låna den ett tag dock ... =)


Mitt halsband är tillbaka hos mig efter ett par månader på spa... =)
Tack Louise för att du tog hem det =)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar